Winwin!:whoo:Antar att jag knackar alldeles för lite på långtangenten?, typ så?
Ska försöka tänka på det framöver, så det nu inte snurrar till i skallen allt för mycket, för vissa som har svårt för att läsa längre stycken:bigsmile:
Finns bättre rutiner i skolor för att sätta diagnosen "dyslexi" numera. Skulle man titta tillbaka så skulle var och varannan gubbe ha det för där anser då jag att stav, styckeindelning och grammatiken är skamligt låg. Det är min åsikt i alla fall..... På Internet, visar en ny studie jag sov gjort sedan jag började använda nätet för 12 år sedan.
Nejmen allvarligt. Är det bara jag som tycker att Allt fler skyller på dyslexi såfort de stavar som arslen på diverse forum?
Avsaknaden av skiljetecken och radbrytningar försvaras jämt med "men jag har dyslexi"... Har varenda jävel det numera? Klart vissa har det så de behöver ju inte ta åt sig men det känns som att många är helt värdelös på svenska och skyller på dyslexi istället för att ta tummen ur röven och lär sig stava.
Kanske bara är jag som stör mig på detta, men kände för att skriva av mig lite.
Ja men, inte f*n sitter dom med Google translate. I så fall är det riktigt pinsamt, sådana ska ju inte ha ett översättarjobb.Tror många gånger att sådana översätter sitter och överstäter texten från en engelsk undertext, och det blir direktöversatt.
Pinsamt är det oavsett.
Relevant?Man kör ju världsledande. Arctic-cat folket måste ju ha dyslexi för dom läser ju och tror dom kör världsledande.
Det är nog inte lätt, men jag tror han menar att många "ursäktar" sina beteenden med en diagnos utan att ha den. -Dyslexi, ADHD, DAMP what ever.jagheterdaniel: Har du testat vara nära nån som har kraftig adhd? Testat att bo med någon sådan i längre tid? Det är fan inte lätt kan jag säga dig.
Nog har det gått lite "mode" i att ge diagnoser nuförtiden .mongoloid: du kan fråga min sambo, inte åker jag och får en diagnos för det
Skämt åsido, nej jag har nog inte det.
Men det är allt för många som säger att dom har det. Skillnad på kraftig ADHD och att vara överenergisk liksom
Dom som sysslar med översättning till illegalt nedladdade filmer kör nog rätt ofta google translate, sen går dom in och fixar till grammatik m.m.Ja men, inte f*n sitter dom med Google translate. I så fall är det riktigt pinsamt, sådana ska ju inte ha ett översättarjobb.