Alltså Trimpipor...

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Plocka bort ljuddämparen på mercan också så ska vi se vilken som lever om mest ;) Dessutom har antagligen tysken mer pulver än den gamla jänkaren ;)

Postade det där klippet mest därför att Antonol fick det att låta som om mercor skulle låta mesigt vilket man väl knappast kan påstå om C63:an jag visade, eller hur? :rock:

Angående Strömsund så är nog min lilla by så liten och obetydlig att ingen utanför en 20 mils radie från Storuman ens hört talas om den, haha :D Du anar inte hur många gånger folk trott att jag bott i Jämtland när jag sagt att jag är från Strömsund :p
Okej. Jo, C63 AMG är min drömbil ;) En Blanksvart med extremt djup i lacken, sen på med 19'' fälgar fram å 20'' bak, även dom fälgarna blanksvarta :) Fälgarna ska såklart ha en skaplig breddning å den ska va chromad :)

Hehe. Kanske e dags att du flyttar ner hit så blir de ingen förvirring längre ;) Jag visste inte ens att de fanns mer än ett strömsund i sverige..

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Tror slp pipan + burken inte låter så blodigt. Att den lever om lite kan jag förstå om man vinner effekt på det, men inte om man förlorar effekt.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Min lilla historia var väl kanske inte den bästa och det finns alltid ytterligheter. Det finns alltid nåt som låter mer än det andra, om det så är en bilstereo eller grannens värmepump. Finns alltid folk som hatar saker hit och dit och stör sig på diverse ting. Låter väl inte som det bästa i världen att montera en högljudd ljuddämpare på något så omdiskuterat som snöskoter. Så länge jag inte håller folk vakna kan jag inte och vill inte göra något mer åt det.

Trådstartaren låter det däremot mer på som om att han blivit störd ute i korgrillningen och fann ett gott tillfälle att starta en populär tråd på forumen som likt alla föregående blir låst. Jag tycker att man ska utrota alla gräsklippare med ojämn motorgång som stör mig, men blir det så? Hatar jag någon för deras högljudda gräsklippare? Hundar som skäller på nätterna? Snöröjning klockan 05:30 veckans enda sovmorgon?

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Jag tycker att man ska utrota alla gräsklippare med ojämn motorgång som stör mig, men blir det så? Hatar jag någon för deras högljudda gräsklippare? Hundar som skäller på nätterna? Snöröjning klockan 05:30 veckans enda sovmorgon?
Grannen som klipper gräsmattan kl 07:00 till 08:00 en HELG har aldrig varit någon höjdare..

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Helst om det är en pensionär som har fem dagar till i veckan att göra det på. Men nu seglar vi iväg från ämnet.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Jag kör med min slutburk monterad och den kommer förbli det. Som jag har skrivit i några andra trådar om samma ämne.

Ni får gnälla hur mycket ni vill.
Finns inget som får mig att ta bort den.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Trådstartaren låter det däremot mer på som om att han blivit störd ute i korgrillningen och fann ett gott tillfälle att starta en populär tråd
Så du förstår inte riktigt problemet?

Jag älskar skotrar, men börjar förstå att vanligt folk kommer se till att inskränkningarna blir ännu större än vad dom är idag.

Mycket pga oljudet från några otroligt högljudda maskiner.

Jag tycker det är synd att min skoteråkning kommer att bli lika drabbad av det genom mera förbud.

Tillåt oljudburkar på tävlingar/crossbanor, men inte utanför det.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Så du förstår inte riktigt problemet?

Jag älskar skotrar, men börjar förstå att vanligt folk kommer se till att inskränkningarna blir ännu större än vad dom är idag.

Mycket pga oljudet från några otroligt högljudda maskiner.

Jag tycker det är synd att min skoteråkning kommer att bli lika drabbad av det genom mera förbud.

Tillåt oljudburkar på tävlingar/crossbanor, men inte utanför det.
WORD!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag kör med min slutburk monterad och den kommer förbli det. Som jag har skrivit i några andra trådar om samma ämne.

Ni får gnälla hur mycket ni vill.
Finns inget som får mig att ta bort den.
Så trots att du har "skrivit i några andra trådar i samma ämne", så fattar du fortfarande inte??

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Jag har försökt hålla mig men jag måste bara skriva några rader.
Är det någon idé att diskutera det här ämnet något mer?
Det verkar ju inte som att någon kommer att ändra sin åsikt ang. slutbrukar ändå.
Jag är själv emot fjortisbrukar som bara lever jävel, men vad hjälper det att gnälla å kasta skit på ungar i ett forum, jo, det ska jag berätta;
-NADA!
Jag tar inte dom i försvar men man måste försöka se realistiskt på det hela.
Det kommer förmodligen alltid att finnas dom som kör med t.ex speedtechs eminenta och diskreta burkar, och tack vare dom kommer det att skapas mer och mer förbudsområden.

Att ha som argument att man bara kör lugnt när man är nära bebyggelse är bara rent ***** svammel. Det lever satan ändå. Sen tror jag knappast att korvgrillarna och våra kära skidåkare är på coop-parkeringen och grillar? Nej, dom är där vi kör, och ska man köra så att man inte stör dom så är det väl lika å köpa ett par skidor själv. Slutbrukarna hörs ju som sagt flera kilometer, å vem saktar in till 20km/h 2km innan man passerar en skidåkare och gasar på först efter 2km?

Ett annat argument är att man skiter i om det låter för dom där ***** skidåkarna kan bla bla bla...
Ett till argument som jag såg här är när man gnäller på gräsklippare. Stor mening.
Skidåkare klipper gräs lika mycket som skoteråkare så dom lär nog inte gnälla på det och skapa förbudsområden för gräsklippning, så det är lika å släppa det.
Såg att man jämförde slutburktsljud mot en härlig V8. Ja, V8:an låter, men vad ska man göra? Förbudsområde mot V8:eek:r som låter högt? Kanske rent av förbjuda bilar. Då blir det ju tyst i alla fall.

Nä, skärp er och väx upp för fan.

*Antingen förstår man vad det handlar om, det här med slutbrukar
*Antingen vill man inte förstå
*Eller så är men helt enkelt för dum för att förstå

Vem är du?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
JAG GILLAR TRIPPELPIPOR/TWINPIPES!
Då fick jag sagt mitt! Sätter jättegärna trippelpipor på min skoter, hemskt gärna. Köper jag en twin sätter jag gärna twinpipes om jag ska porta skiten ur den motorn, annars så sätter jag en singelpipa :) Om det låter mycket från mina skotrar? JAG ORKAR INTE VARA SVENNEAKTIGTKT POLITISKT KORREKT!
Personligen skulle jag aldrig slösa pengar på nått som är slött, kanske därför jag har en 800 Trippel och hatar BMW 318/320i´s med M3 märke, eller ja är det inte en M3a ska det inte vara ett M3 märke på den! Hatar att man försöker ge ett intryck av nått slött att vara en kraftfull sak.. I min mening, både dekaltrimmade 320i´s, 240´is och slutburksskrikande små startmotorer till 600or

Mycket OT men var tvungen att släppa lite aggressioner, ser ingen framtid av Sverige då detta land går i botten. Allt roligt ska förbjudas!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
JAG GILLAR TRIPPELPIPOR/TWINPIPES!
Då fick jag sagt mitt! Sätter jättegärna trippelpipor på min skoter, hemskt gärna. Köper jag en twin sätter jag gärna twinpipes om jag ska porta skiten ur den motorn, annars så sätter jag en singelpipa :) Om det låter mycket från mina skotrar? JAG ORKAR INTE VARA SVENNEAKTIGTKT POLITISKT KORREKT!
Personligen skulle jag aldrig slösa pengar på nått som är slött, kanske därför jag har en 800 Trippel och hatar BMW 318/320i´s med M3 märke, eller ja är det inte en M3a ska det inte vara ett M3 märke på den! Hatar att man försöker ge ett intryck av nått slött att vara en kraftfull sak.. I min mening, både dekaltrimmade 320i´s, 240´is och slutburksskrikande små startmotorer till 600or

Mycket OT men var tvungen att släppa lite aggressioner, ser ingen framtid av Sverige då detta land går i botten. Allt roligt ska förbjudas!
Men titta, ett ganska vettigt inlägg i en ovettig diskussion.

Undra om man skulle starta en tråd varje gång jag hamnar bakom någon touringåkare på leden som ligger och slickar mitten som de är experter på.

Blir nog dubbelrör i sommar också.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Jämför med rökning då. Det kostar pengar, du förlorar effekt och det stör andra. Det skapar förbud och är ett känsligt ämne. Varför har vi då rökare kvar?

Åh vad roligt det är med online-tjafs! Undrar om min låter högre om jag tar bort innanmätet i dämparen...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kanske man borde sälja slutburken och köra utan då.

Då kan ni ju åtmindstone inte gnälla på min slutburk som låter illa.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Nej nej. Där har du lösningen på problemet ju.

Leta reda på alla som åker med pipor och slutburkar och plocka grejor ifrån skotrarna så att de inte längre är körbara.

E

ejwbegysv

Jag och många med mig var väldigt sugna att ta fram en burk fogskum i påskhelgen... 3-4 skotrar som turas om att hålla full gas genom byn hela dagarna och nätterna.... Skitkul när man försöker sova i en husvagn... eller föra ett normalt samtal i solen på uteserveringen....