Alltså Trimpipor...

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Mognadsnivån på detta forumet - liksom bakom många skoterstyren - är tyvärr ganska låg.
Alltför mycket "öööh-ba-liksom-typ-frääänt", alltför lite eftertanke.

B

Biosteel

Mognadsnivån på detta forumet - liksom bakom många skoterstyren - är tyvärr ganska låg.
Alltför mycket "öööh-ba-liksom-typ-frääänt", alltför lite eftertanke.
och dessutom alldeles för lite stake för att säga vad man tycker :evil:

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Men det var då själva fan. Det handlar inte om att vara "svenneaktig" det handlar om att inte ge skoterhatarna vatten på sin kvarn genom att gasa i onödan där det är fullt med folk och i villaområden. Det handlar om hänsyn till de som inte kör skoter och till sina skoterälskande bröder/systrar så de slipper drabbas av restriktioner. Ska det vara så svårt att få in i era fjortishjärnor?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Ja ALLT beror på vilken skoter och vilken trimmningsgrad.

Ej marknat överlag skulle jag säga, men effekt ökningen är inte så värst hög häller.

Nisse jag tycker du borde veta som har pipor att det ökar mer än markant för typ som i ditt fall trippel pipor de är ju för fan 1/3 av din effekt som dom ger inte riktigt lite under dock!!!

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Det pratas ju mycket om att man tycker man borde förbjuda oljudsburkarna. Men nu är det väl så att en skoter får helt enkelt inte leva om hur mycket som helst. Samma gäller även mullriga v8or.

Då jag var upp i ritsem nu under påsk så låg jag med sällskap och fiskade på isen, 3km bort startades en skoter med oljuds burk. Lät som attt det blev gas i botten direkt och det höll i sig hela vägen medans han passerade oss i uppskattningsvis 50-60 tills han passerat lååångt bort bakom nå stenklipper. Tyckte nästan synd om föraren av skotern som måste blivit döv på kuppen, Skulle dock inte bli förvånad om han hade hörselskydd.

Dom leverom även vid jämn gas i inte så höga hastigheter, dom stör omgivningen och dom visar vilken oomdömsfull förare/skoterägare du som äger/framför skotern är. Du som framför skotern på allmänna leder bland djur och natur är väldigt hänsynslösa och ni bryr er *****t bara om er själv. Men fortsätt ni ha era ***** burk*****r men tro fan inte jag bjuder på nån öl på afterskotern.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Man ska få ha det om man klarar av att köra mä hjärnan,dvs att man inte skickar fullt där det ä mycket folk elr där det kan störa personer

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
en trimmad v8 med dubbla 3 rums raka rör är musik för öronen! äger en sån själv å folk brukar beundra min bil för den har nå under huven å det tycker dom flästa är kul att det finns folk som har intresse för trimning jag har hållt på med jänkare sen jag va 14 å nu är jag 23 å jag bryr mig inte så mycket hur mycket en bil låter bara dom har nå under huven

men inte en skoter med det där vassa ljudet visst jag bryr mig inte om dom vill ha dom där brukarna dom får ha hur många dom vill på jag bryr mig inte för jag är inte ett dugg känslig men det handlar om respekt men många vet inte va det är i detta land sverige är på väg åt h....e men som sakt ska en grej låta ska den ha dom där hästarna så den förkännar att låta mycket inte nån epa traktor som låter mycket men går ingen ting

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
en trimmad v8 med dubbla 3 rums raka rör är musik för öronen! äger en sån själv å folk brukar beundra min bil för den har nå under huven å det tycker dom flästa är kul att det finns folk som har intresse för trimning jag har hållt på med jänkare sen jag va 14 å nu är jag 23 å jag bryr mig inte så mycket hur mycket en bil låter bara dom har nå under huven

men inte en skoter med det där vassa ljudet visst jag bryr mig inte om dom vill ha dom där brukarna dom får ha hur många dom vill på jag bryr mig inte för jag är inte ett dugg känslig men det handlar om respekt men många vet inte va det är i detta land sverige är på väg åt h....e men som sakt ska en grej låta ska den ha dom där hästarna så den förkännar att låta mycket inte nån epa traktor som låter mycket men går ingen ting
Huvudet på spiken, det är karaktären på ljudet som retar folk. Gamlingar kan le åt en Wildstar som mullrar förbi med V&H system men de är inte roade av en halvcross med effeksystem.

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
OT: Hur låter din slutburk? Har du samma ljud som jag, dvs på låga varv (runt 3-4.000) så är de ett lite dovt mullrande och när du trycker in gasen så övergår de mullrande ljudet mer till ett vasst ljud. Men de dova mullrandet finns fortfarande kvar i bakgrunden?

Och hur ser din slutburk ut? min är ganska liten och har ett X på ovansidan, är de likadant på din?
Jepp det är exakt som du beskriver det :)

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Jag är 16 år och visst, jag tycker slutburk låter skönt men varför i h****** ska man tokgasa mitt i samhället?!:stupid:

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tänk att det oftast är maskiner med små motorer som har bullerburkar...
Är det för att kunna hävda sig eller vad sitter det i?
Köp en stor maskin så slipper ni få det att låta mycket värre än det går...