ja en trippel med förgasare kanske har 3 wirar till gasarna
näpp en gaswire.
ja en trippel med förgasare kanske har 3 wirar till gasarna
läste just på att 600 trippel ska ha 30 mm justering (inte 34.5 mm) , då borde de stämma bättre
Fullt öppna ventiler vid fullgas = STÖRRE utblås för avgaserna = max effektuppbyggnad...typJag trodde att det var de lägre varven som var hela grejen med apv:n , då fullt öppna ventiler borde ha samma skillnad som inga ventiler? eller? fått för mig att apv:n ska ge lite mer ork på lägre varv och öppna för fullt flås på höga varv, rätta gärna mig.
Fullt öppna ventiler vid fullgas = STÖRRE utblås för avgaserna = max effektuppbyggnad...typ
ventilerna är stängda vid låga varv då utblåset blir mindre och gör rätt mottryck i för avgaserna.....
tro mig jag har inte fel i detta
om ventilern hade öppnats vid låga varv hade skotern gått som en påse skit
Och hur skulle avgasportarna påverka din tomgång???
allså en liten förklaring.. du kan klippa av vajrarna om du vill och du kommer inte märka nånting i skillnad förrns du kommer till "öppningsvarven".
såvida nu inte dina apv vajrar va så spända att de låg lite öppna i viloläge innan
nåväl bra den går fint nu iaf =)