Arbetspendling med skoter!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
På väg till jobbet i morse. Först till dagis med barnen (på skotern förstås), sen tankning, sen åka över sjön till jobbet.
Den rosa påsen innehöll min lunchmat.

Härligt det är att kunna arbetspendla med skoter! :rock:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nej då, det blir ju lägre milkostnad ju fler mil man kör...
Tur att det inte är så långt, 5 min åkning över Tavelsjön. Och det är nog den roligaste arbetspendlingen man kan tänka sig! Särskilt nu när det är mkt snö, som har drevat i dyner på sjön. Fluff, fluff... :laugh:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Nej då, det blir ju lägre milkostnad ju fler mil man kör...
Tur att det inte är så långt, 5 min åkning över Tavelsjön. Och det är nog den roligaste arbetspendlingen man kan tänka sig! Särskilt nu när det är mkt snö, som har drevat i dyner på sjön. Fluff, fluff... :laugh:
Vart bor du?

Jag har varit upp till Kalix, Karlsborg och Nyborg ett par gånger och spelat bandy. Jag tror 90% av deras spelare tog skotern till matchen. Här hemma så är det nog bara jag som gjort det i mitt lag :laugh:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Tavelsjö utanför Umeå.
Kan säga att barnen på dagis tycker det är jättespännande när bröderna B blir hämtade med skoter...
Sörlänningarna på jobbet gjorde stora ögon första gångerna, men nu har de vant sig.

ploppen

Aktiv medlem
10 okt 2006
76
0
6
Gällivare
Japp jag med, när vädret är bra.... hoppas man har bra grannar, när man drar igång skotern klockan 0530.....*ler*

B

Biosteel

förra vintern körde jag ofta till jobbet var dock inte så populärt att lukta bensinfabrik när man jobba på restaurang. haha :)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
har också åkt till jobbet förr, nu har vi ny lokalisering som gör resan mycket längre med skoter än med bil samt skoterförbud sista biten vilket gör att man måste lämna skotern nere på sjön hela dagen :(

D

Deleted member 6797

Vart bor du?

Jag har varit upp till Kalix, Karlsborg och Nyborg ett par gånger och spelat bandy. Jag tror 90% av deras spelare tog skotern till matchen. Här hemma så är det nog bara jag som gjort det i mitt lag :laugh:

karlsborg. ligger it de gode långt söderut? nästan vid skövde? finns de leder å mycke snö där. gämfört me piteå?:)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Karlsborg finns både i Kalix och i södra Sverige.

Edvin: Det där är pappersverket där dom tillverkar papper :)