Arctic Cat 2012

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik


Detta postades på Racewerx facebook sida för en stund sedan.
Bildtexten:Good reason not to buy a sport bumper from Cat! Lifted the sled by hand 2 times and had this!

Nu vill jag inte promata Racewerx men är kvalitén så dålig på sportbumpern känns det inte som något att hänga i granen direkt.
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Vet någon om det kom några high countrys nu i veckan? Enligt handlarn så skulle jag få hämta ut min v.48 men har inte hört något från dom.
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
En fråga, finns det med nån verktygssats på maskin? Antingen har jag inte fått någon eller så är jag bara dålig som inte hittat den än...
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Ta lös höger sidokåpa lossa låsningen till tankplasten och vik ut. Då hittar du verktygssatsen. Ligger mellan plasten och kedjehuset
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Vet någon om det kom några high countrys nu i veckan? Enligt handlarn så skulle jag få hämta ut min v.48 men har inte hört något från dom.
Jag pratade med min handlare i fredags, enligt dem hade inte maskinerna kommit till göteborg ännu! Han trodde jag skulle få min slutet av v.49 men troligen v.50
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag pratade med min handlare i fredags, enligt dem hade inte maskinerna kommit till göteborg ännu! Han trodde jag skulle få min slutet av v.49 men troligen v.50
Jag ringde min handlare i fredags och han sa att min Proclimb 1100T 50th skulle komma under dagen eller senast måndag ( imorgon). Jag hade även beställt sportbumpern men han sa att den redan satt på original och även isrivare skulle sitta på :)
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Jag pratade med min handlare i fredags, enligt dem hade inte maskinerna kommit till göteborg ännu! Han trodde jag skulle få min slutet av v.49 men troligen v.50
Okej. Inte illa med 7-8 veckor senare levarans än det som var sagt från början, iaf för mig då den skulle komma v.42 från början. Hoppas den kommer nu till veckan så man hinner skruva på lite saker och gå igenom skotran så man vet vad man har å göra med.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Någon som provat byta rem på sin maskin?
Verkar vara trångt vid sekundären/sidoplasten..?
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Nu har jag kört första milen med m800:n men har upptäckt nåt som jag reagerar på med maskin. När den är varmkörd så faller den inte tillbaka till tomgångsvarv på en gång utan det kan ta uppemot 5-8 sek innan den är nere på 17-1800 varv. Och den varvar inte ner gradvis utan det är som att man håller kvar gas, och sen tvärsläpper den ner till normalt varvtal. Nån som känner igen det? Eller är det så illa att den kan ta in luft nånstans...
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Ja jag har liknande syndrom på min, men jag tror det kan ha med att göra att jag kör på 1% med olja i tanken och att skotern är ny.
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
jag har en 10as crossfire 8 å jag har samma problem på den, att när den är varmkörd så fortsätter den varva kring 2300 2400 ett tag sen går det ner till 1800. frågade på andra sidan pölen och det verkar inte vara något galet enligt dom. en av killarna som svara sa att alla hans arctic hade gjort så.
jag har sprayat med startgas på möjliga ställen också men jag kan inte märka någon skillnad alls
 

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Där ser man. Jag har haft en 09:s crossfire med gamla 800:n och den gjorde inte så. Men exakt det som min maskin gör, 2200-2400 rpm i några sekunder typ. Känns lite irriterande om inte annat.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Tror den höga tomgången vid stopp kan beror på hur varm motorn är och hur den blivit belastad.
Min -09 M8 gjorde så ibland å kompisens -11 M8 lika så.
Och slog man av den innan den gått ner i varv så kunde de bli avgassmällar när man skulle igång med den igen.
Har för ha hört att det är rekommenderat att låta den varva ner innan avstängning.