Arctic Cat 2012

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
det som är med fotstegen är att det fastnar snö längst bak. men säg vilken maskin som det inte gör det på. angående remslitaget på vissa maskiner så fixar ju återförsäljarna det med schims. måste säga att arctic sköter allting väldigt bra! de gör verkligen allt för att fixa de "små felen" som blivit!
 

lalle.ohman

Medlem
18 dec 2010
34
0
6
Sävast
hur många har problem med "boggningar"? dör i princip från början. händer alldeles för ofta. Alla jag vet som köpt M800an har det men det skrivs knappt något om det. Inga andra som har detta problem?

Dessutom har fläkten på primären snart "ätit" sig igenom kåpan. Jag har sett en här tidigare som påtalade detta tidigt på säsongen. får hoppas man får nya kåpor efter säsongen.

bästa uppgraderingarna hittills är iaf nytt v-kit samt fixat styrningen. svängprov mot en annan m800a ger en skoter + en skida i bättre vändradie.
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
vem säger att det problemet är löst med ett shims? är inte shimset till för att axeln inte ska glappa? vad jag vet har så det varit mindre rem slitage på dom maskiner där det har varit ett litet glapp på secundären.
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
hur många har problem med "boggningar"? dör i princip från början. händer alldeles för ofta. Alla jag vet som köpt M800an har det men det skrivs knappt något om det. Inga andra som har detta problem?

Dessutom har fläkten på primären snart "ätit" sig igenom kåpan. Jag har sett en här tidigare som påtalade detta tidigt på säsongen. får hoppas man får nya kåpor efter säsongen.

bästa uppgraderingarna hittills är iaf nytt v-kit samt fixat styrningen. svängprov mot en annan m800a ger en skoter + en skida i bättre vändradie.
Vilket kit vart det?eller ihopplockat själv?
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
hur många har problem med "boggningar"? dör i princip från början. händer alldeles för ofta. Alla jag vet som köpt M800an har det men det skrivs knappt något om det. Inga andra som har detta problem?
Japp, händer för mig också!
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Jag har även känt detta fenomen men har kopplat det till att jag gasar för långt in på gashandtaget och då bryter säkerhetsbrytaren tändningen. Tänk på det nästa gång era maskiner boggar. Kan ju självklart vara andra orsaker till boggningarna men ni kan ju fundera på det.
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Jag har även känt detta fenomen men har kopplat det till att jag gasar för långt in på gashandtaget och då bryter säkerhetsbrytaren tändningen. Tänk på det nästa gång era maskiner boggar. Kan ju självklart vara andra orsaker till boggningarna men ni kan ju fundera på det.
Jag har också kommit fram till att de är därför den "dör"
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag har även känt detta fenomen men har kopplat det till att jag gasar för långt in på gashandtaget och då bryter säkerhetsbrytaren tändningen. Tänk på det nästa gång era maskiner boggar. Kan ju självklart vara andra orsaker till boggningarna men ni kan ju fundera på det.
Jag har hört en som sa samma sak.. Tröck in gasen snett.

Någon som kan prova koppla ur brytaren och testa sin maskin igen.

Vet ej hur man fixar det :(
 

lauri

Ny medlem
6 jan 2012
2
0
1
luleå
Jag har kilat med en extra skruv i fästet till gasreglaget och nu dör den inte när man trycker långt in på gasen.
Däremot blöddrar den och tvekar ibland från låga varv
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Skulle inte rekommendera någon att försöka koppla ut brytaren.

Men om någon redan har bestämmt sig att prova att koppla ur den ska det ske under ordnade formen och provköra skotern innan så att gasvajern går lätt. Hänger sig gasen eller om gasen gasen och brytaren är urkopplad så kan det gå riktigt illa. Prova inte.

Enkel lösning. Gasa längre ut på gasreglaget.
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Jag har kilat med en extra skruv i fästet till gasreglaget och nu dör den inte när man trycker långt in på gasen.
Däremot blöddrar den och tvekar ibland från låga varv
Min slutade blöddra efter tändstiftsbyte.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skulle inte rekommendera någon att försöka koppla ut brytaren.

Men om någon redan har bestämmt sig att prova att koppla ur den ska det ske under ordnade formen och provköra skotern innan så att gasvajern går lätt. Hänger sig gasen eller om gasen gasen och brytaren är urkopplad så kan det gå riktigt illa. Prova inte.

Enkel lösning. Gasa längre ut på gasreglaget.
Jo jag menade samma sak, att testa en kort sväng under kontrollerad körning. Bara för att se om problemet försvann. Sen koppla tillbaka brytaren direkt efteråt.