jo en ny rem.en starkare. 084 heter den. typ samma rem som sitter på m1100 turboInga nyheter ang. Remslitaget?
jo en ny rem.en starkare. 084 heter den. typ samma rem som sitter på m1100 turboInga nyheter ang. Remslitaget?
Jämför första modell serierna över alla märken så får du se.Faktiskt inte så bitter. Men jag kan inte rekomendera någon att köpa en arctic cat om man är intresserad av att köra skoter. Helt enkelt alldeles för mycket fel på alldeles för få mil. Dessutom har man ju alltid vetat att arctic cat är skit, men var ändå "tvungen" att prova en nu för att dom såg lite fräna ut och inte vägde 300 kg.
Förklara gärna lite bättre??Dessutom har man ju alltid vetat att arctic cat är skit, men var ändå "tvungen" att prova en nu för att dom såg lite fräna ut och inte vägde 300 kg.
På grund av vadå?läst tråden och tack för all info om 2012 arctic, har bestämt mig köper en yamaha.
Har sprängt 2 st 083 remmar nu och maskinen har inte ens gått 60 mil. Satte dit 020 remmen nu, vad satte du för shims i din sekundär? Jag lämnade orginal som satt längst in sen satte jag dit det tjocka, 1.5mm eller vad det är utanpå och då tyckte jag att det vart bra.Jag vet inte vad vissa har för fel på sin maskin när det far så mycket remmar för dom. antar att dom är uppdaterade så att sekundär axeln inte kan börja glappa som det blivit på visa maskiner. Jag är inne på min andra rem nu och skotern har gått ca 120mil nu. Plus att hälften av milen är på en 020 rem den billigare alltså. har sckimsa min sekundär så jag kan köra på 020 remmarna och det funkar riktigt bra för mig märker ingen skillnad mot för org 083 remmen. men shimsar man inte om man ska köra 020 remmen så förlorar man varv på topp. Första remmen min for efter ca 60 mil lössnö vilket jag tycker är för lite på en rem men eftersom jag kör så mkt lössnö så får skotern bekänna färg ganska bra så man kan förstå att de far en rem efter 60 mils plågande.
Har du kollat linjeringen själv? På min ska linjeringen va kollad enligt åf på första service och remmen... 5 mil senare va remmen skrot. Ny rem, 25 mil senare kaaaabooom. Ska in med den igen på måndag för uppdatering av sek axel ska då fråga igen angående linjeringen. Förövrigt om nu linjeringen är åt skogen skulle ÅF berätta det för dig? Om så skulle man då få en ny rem pga att linjeringen va åt skogen?Min har gått 120 mil utan att ha tagit nån rem än så det verkar vara lite märkligt hur vissa maskiner käkar dem på löpande band. Antar att linjeringen samt det eventuella sekundäraxelglappet är kollat på era maskiner?