Finns en hel del olja som verkar funka alltså.
En annan fråga ang styrningen (inte teleskop relaterad fråga).
Glappet som är när man styr höger/vänster, jag har rätt våldsamt glapp.
Jag har tagit bort alla kåpor inkl toppkåpan för att se hur allt är ihopskruvat, och det verkar vanvettigt hur dom löst det hela, såvida inget har lossnat på min skoter.
Styrstången har ju en bussning vid teleskop delen, sedan ner till en arm som går ut till rätta styrstången som sitter skruvad i en lagerbock med bussning, sedan går hela styrstången ner till styrstagen men den är inte lagrad eller bussad nånstans på vägen (förutom längst upp som jag skrev) utan den sitter helt sonika ihop med styrstagena och dom ger ju inte värst mycket stadga, så hela styrstången gör ju en rätt oval rörelse längst ner innan styrstagen börjar röra på sig.
Är det lika för er andra, eller är det nåt som kan tänkas ha lossnat på min skoter?
Inte allt för gott utrymme för undersökning där nere heller, även fast jag tog bort värmeplåten och plasten som ecu sitter i. Ser bara den ovala rörelsen som stången gör samt delar av styrstängerna.
Sorry för walloftext, men tycker styrglappet är extremt, mer än när jag köpte skotern.