Mest troligt blev det här sista skoterdagen för min del den här säsongen. Jobb och sånt kommer emellan nu i en månads tid.
Saker som irriterat mig sen jag köpt skotern kan väl sammanfattas så här:
1: Styrningen,pga den taskiga styrgraden blir skråandet tungjobbat nåt djävulskt. ogenomtänkt..
2: Lysen, helljuset står rätt upp i himmelen. Visst jag kan fixa det själv men det ska inte behövas när man köpt en ny maskin.
3: Plats för extra rem, finns helt enkelt inte om man inte vill bunka ner den under dynan.. ogenomtänkt..
4: Kåpan över variatorsidan, både kåpan och ljuddämpning ligger för tight. Skador på kåpor för att man burkar ska inte vara acceptabelt. Ljuddämpning som du helt enkelt måste riva bort om du ska försöka få på en ny rem när man väl sprängt skiten. Väldigt ogenomtänkt..
5: brist på tillbehör, tog lång tid innan det ens kom extra remmar till maskinerna. Helt jävla oacceptabelt.
6: Den förbannades stänklappen.. mer förklaringar är överflödiga, den hör inte hemma på en djupsnömaskin helt enkelt!
7: Huven(M8 sp orange/svart) är värdelöst lackad och tappar färgen snabbt. Borde bytas utan frågor så fort det bara går.
8: glidklackarna i sekundären var inte fastskruvade.. gg.
Ska ta upp det här med min ÅF på fredag när jag hälsa på dom.
Vid min 25mila service så hittade mekanikern en stor plastbit som saknades. stort jävla hål in mot variatorsidan. Och då hade maskinen enbart gått efter led för nå djupsnö eller trädbängel fanns inte på kartan då pga snöbrist. Vet med mig själv att jag inte träffat på nåt träd.
Finns en stor risk att man byter märke till nästa säsong, eller bygger om hela skiten..
Samtidigt kan jag bara rekomendera speedtechs lössnökit till variatorn. Blev en helt annan maskin med det.
Kommenterar dina synpunkter lite snabbt.
1. Styrningen är kass, dock har jag enbart stört mig på det när man ska vända eller svänga runt något träd, skråkörning är ju helt suveränt enkelt på denna, inga problem även när det har varit hårt före.
2. Lyset kan jag inte kommentera då jag knappt kört den i mörker, men lyset ska ÅF ställa in vid leverans.
3. Dåligt, stuvade in min under dynan utan problem.
4. Detta är något som jag tycker dom skall ta på garanti då dom åtgärdat detta med förstärkning på 2013
6. Detta gnäll om stänklappen, den ställer sig rakt bakåt vid lössnö körnig, men vad gör det? bara peta ner då du stannar.
7. Detta kommer Arctic åtgärda med vad jag hört plast som är gjutet orange ist för lackat.
8.Glidklackar?? Är väl ändå rullar vad jag vet. Om dom spricker så sätt dit de förstärkta som sitter på 2013
Annars är ju maskinen hur grym som helst, 112 mil hittils på org 083 rem som ser hur ny ut som helst och jag har inte varit snäll med den. Den tar sig fram hur bra som helst och lägga den på skrå är en dröm, betydligt bättre än 12:as summit jag jämförde med.