Arctic Cat 2012

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
har någon annan än jag reflekterat över att de inte är samma Art nummer på sekundär skivorna mellan -12 och -13?? vad är de som är förändrat? kollar man brown´s så används sekundären till -12 endast till tolvor och ingen annan årsmodell
Andra rullar, andra helixskruvar och plastbussning i rörliga skivan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Någon som gjort 300mils service på sin xf eller M?

Tänkte på vad ni fått betala och vad dom bytt på era maskiner ifall dom bytt nåt mer än kedjehusolja?

Hur lång är checkpunktslistan?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Några MÅSTEN på en 12as M800 som man "bara" måste göra för att få den ännu trevligare. Hämtar en i veckan, så hade varit bra att veta.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Prio1, före allt annat: Se till å ha 12ans map i ECU. Gärna med en 3.5 graders tändkil.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Prio1, före allt annat: Se till å ha 12ans map i ECU. Gärna med en 3.5 graders tändkil.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Kan man fara till Åf och be dom ner gradera? Om det är 13mapp?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
De som skiljer 12:ans mapp mot 13 är att den är mindre känslig för vilket bränsle du åker.
De är allt.

///Zemrén
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
De som skiljer 12:ans mapp mot 13 är att den är mindre känslig för vilket bränsle du åker.
De är allt.

///Zemrén
Vo som fått 13-mappen i våra 12or vet att de blir svårstartade, boggande och drar mer soppa.
Sen får din källas moster säga vad hon vill om faktiska skillnader i själva mapen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Så vilken mapp är bäst?
Min 11a kan böa efter att man inte gasat ur den riktigt.
Hållde på att sluta med krasch när jag skulle droppa...
Är 12ans mapp bäst? :)

Edit: måste varit blind... blir 12ans mapp med 3.5 graders tändkil då:)
 
Last edited:

Zemren

Aktiv medlem
6 apr 2012
76
0
6
Luleå
Vo som fått 13-mappen i våra 12or vet att de blir svårstartade, boggande och drar mer soppa.
Sen får din källas moster säga vad hon vill om faktiska skillnader i själva mapen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Haha. Jasså du. Ja de e klart de va ju bara a-c mekanikern som sa de så. Men du vet säkert vad som är skillnaden på mapparna!

///Zemrén
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Förutom själva linjeringen av variatornerna som grundförutsättning. Någon som provat idéerna om extra stag/motorfäste och att Torque link prylen är väl vek. (-13 har grövre men ändå vek enligt vissa) Som verkar vara det man kan läsa om på många amerikanska forum.

Detta får man uppfattningen att det ska vara kanon på 800:an (ej 1100an. )
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Mjo jag bytte slides för ca 50mil sen och såg nu att det är dax igen , ska ringa i veckan å klaga..
Dock så värkar dom spricka längst fram på boggien? Dom förra som satt där hade spruckit å nu när jag titta på mina nu har ena också spruckit.. ?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag ha förvisso rensat boggien på hjul, men redan innan så var det markant slitage.
Monterade isrivare i samband med hjuldemontage.
Mitt slitage är mest påtagligt på vardera utsida.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Vilken olja kör ni med? arctic cats egna har inte världens bästa pris.
påverkar det garantin om man kör med annan olja?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nån fler som nu har lyckats få stänklappen att spricka? Har fått en 3-4cm lång reva/spricka i den nu, och jag anser att det är pga vad det är för material, då den är så satans styv och ställer sig rakt ut hela tiden. Är det något man skulle kunna få på garanti eller är det bara att bita i det sura äpplet och byta själv ?