Gasen mot styret!! Nemen dom 3 senaste dagarna då har den Tage runt 8 liter! Men den går ju fint9 liter milen då måste hur som helst vara nå fel
Är väll snarare helt normalt om man använder hästatarna som trängs under huven och inte har så mycke transportsträckor, hästar vill ha mat!9 liter milen då måste hur som helst vara nå fel
Blir väll ingen mindre räckvidd för att maskinen drar 10liter/mil på fullgas. Man åker ju inte led med bara fullgas. Dock är det egentligen som det nämnts ovan helt fel att räkna mil vid den typen av körning när maskinerna behöver 10Liter/mil.Blir korta dagar om skotrarna drar 8-10 liter milen. Kostnaden är ju en sak men räckvidden!!
Helt rätt, effekt slukar soppa.. Kör du fullgas en timme (alltså omöjligt i verkligheten) och motorn lämnar max effekt i en 800cc så har du tom tank gott å väl under första timmenBlir korta dagar om skotrarna drar 8-10 liter milen. Kostnaden är ju en sak men räckvidden!!
Jag har då aldrig varit med om nå sånt men ok. Nog är de så att om man hållet stumt hela dagen så går de soppa. Men jag har då inte varit på nå ställe där det varit så jävligt att man håller fullt hela tiden, och vid teknikkörning, på skrå, snårigt, håller man ju allt annat än fullt, nån gång men inte hela tiden. Och som k-len skirver så har jag då alltid transportsträckor och lastar inte av i djupsnön. forfarande så 10 liter milen, imponerande, jag skulle då börja tänka på mitt körsätt tror jag.Är väll snarare helt normalt om man använder hästatarna som trängs under huven och inte har så mycke transportsträckor, hästar vill ha mat!
Rmk:n har jag fått dragit 8liter/mil och det är inte heller något konstigt, lappmpooen har för några helger sedan dragit 10liter/milen.
Börjar man ändra körstil för att den ska ta mindre soppa köp en touring! Grejjer är till för att användas! Visst kan det kännas lite surt ibland, men bara tanka och se glad ut! Finns ju inge bättre än att få ligga å plåga i skogen heldagarna!Jag har då aldrig varit med om nå sånt men ok. Nog är de så att om man hållet stumt hela dagen så går de soppa. Men jag har då inte varit på nå ställe där det varit så jävligt att man håller fullt hela tiden, och vid teknikkörning, på skrå, snårigt, håller man ju allt annat än fullt, nån gång men inte hela tiden. Och som k-len skirver så har jag då alltid transportsträckor och lastar inte av i djupsnön. forfarande så 10 liter milen, imponerande, jag skulle då börja tänka på mitt körsätt tror jag.