Arctic Cat 2015

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
47
Piteå
m.facebook.com
Samma här... i snön funkar dom, dom är inte så dåliga att jag lägger 5k på ett par nya iaf.. på led är dom sämmre, men där vill man ju ändå inte vara ;)

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Samma här... i snön funkar dom, dom är inte så dåliga att jag lägger 5k på ett par nya iaf.. på led är dom sämmre, men där vill man ju ändå inte vara ;)
om du kör utanför leden på våren o det blir en typ liten isskorpa då skär skidan ner hela tiden o skotern dyker åt det hållet han känner för man blir onödigt mycket slit bara för att hålla skotern i shack tycker jag om man jämför ski-doo o polaris så gick det betydligt bättre för

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
47
Piteå
m.facebook.com
om du kör utanför leden på våren o det blir en typ liten isskorpa då skär skidan ner hela tiden o skotern dyker åt det hållet han känner för man blir onödigt mycket slit bara för att hålla skotern i shack tycker jag om man jämför ski-doo o polaris så gick det betydligt bättre för
kan möjligtvis vara så då. Har inte hunnit köra i sådant före än. Däremot har jag genom åren haft ett antalolika skotrar med c&a och även slp. Dom har jag alltid upplevt vara jobbiga i sånt före.

har däremot funderat på att dunka på ett par polaris gripperskidor.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Polarn bytte till gripper från dom värdelösa orginalskidorna efter en tur i våras... Byt innan du hinner prova på det!

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Inte många verkar köra efter leden längre, vart kör ni någonstans? leker på någon lägda eller , i fjällvärden är det ju bara skoterförbud utanför lederna annars är det ju bara skog

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Inte många verkar köra efter leden längre, vart kör ni någonstans? leker på någon lägda eller , i fjällvärden är det ju bara skoterförbud utanför lederna annars är det ju bara skog
Du åker till fel fjäll. Studera kartan i arjeplogsfjällen eller saxnäsområdet för att ta två snabba exempel :)

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
De ser ofta ut att vara mycke skoterförbud på kartan, vilket det är. Men det är fortfarande en jävla massa som är fritt

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Förra helgen var vi och körde på löparliden och där var det gott om snö. Kring metern men hade upp till naveln/bröstet på vissa ställen. Nu har det varit blia hela veckan så de lär ju ha sjunkit ihop mycket och blivit kompakt. Här i samhälle är det inte mer än 20-30 cm så man måste upp på höjder får att få riktiga mängder

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Japp världelöst fast det är ju kul klättra hård snö ibland med, lite mer kämpande å utmaningar. Det va ju riktigt dyng puder här förra helgen. Bara sänka en flaska crude oil å beställa en 2015 å vänta på nästa snöfall. Vad ska man tycka om att teleskop styret är borta på många modeller till nästa år, man använder ju inte teleskopen mycke den är ju oftast i botten