Arctic Cat M5 - 700 EFI

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Jo jag tänkte typ så jag med :)
Har inte skruvat särskilt mycket dom senaste typ fem åren å de va nog tio år sen jag höll på med packning på tub så jag mindes fan inte hur mycke man brukade ta.

Börjar bli less på å hitta nya saker jag behöver till boggien nu bara.
Men efter den här beställningen så borde de vara klart :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nu blir jag antagligen avrättad av Dysse eller nån, men det känns inte i min alkoholdimmiga värld som att det ska vara ngn större belastning på dom, så det håller antagligen utmärkt. :)
Kör Arctic med lim dom med, eller är det packning där förresten.?
Blir snyggt annars!

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
De lär ju säkert finnas nå moment angivet nånstans men de kan föga spela någon större roll, då är det nog viktigare att man försöker kryssdra någorlunda.
Finns säkert nån beskrivning hur det ska gå till men jag körde efter eget förstånd å de verkade bli bra iaf.

Verkar vara lim som gäller, finns då ingen packning med på sprängskisserna å de satt ingen där när jag rev :)

Tackar :)
Tyvärr drar kostnaden för boggien iväg hela tiden så tex fräschare dämpare och annat som står på önskelistan får ge vika nu för en tid framåt.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Va ut å skulle skruva fast dd nyss.
Dom som pressade i lager och packboxar åt mig har förväxlat inre och yttre packbox på drivaxelsidan...
all olja rann ur å jag blev trött och less :/
god jul till mig liksom. Suck...
Jag är ju inte så snabb jag heller men att gå på nit efter nit såhär gör ju så man tappar lusten helt.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
finns att köpa packning till DD i usa iaf, så ska du beställa därifrån ta en sån packning .. minns jag inte helt fel kostade den runt 200kr.. har själv ALLTID glömt att beställa en och ångrar mig varenda gång man har isär DDn .. är ju ett jävla rensande av gammal packning!

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
ang packboxarna som är felmonterade fixar du det lätt själv, öppna DDn och plocka isär allt tills bara axel som ska in i drivaxeln är kvar (väldigt enkelt hittills), sen lägger du en liten gummibit på golvet och dunkar axeln(den som ska in i drivaxeln) mot gummibiten så är allt isär, sen fixar du packboxarna och monterar tillbaka resten .. behövs ingen press till nånting!
men klart, har du nära att åka tillbaka till dom som utfört jobbet är det kanske lättaste alt.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Jo de är nära till verkstaden å de är han som ska räta armen till boggien oxå.
Han har inte hunnit fixa de än så han får ta tillbaka lådan oxå då jag ändå inte får ihop allt före jul å eventuellt nyår då jag måste ha några fler prylar till boggien som jag beställde idag.

Du tror inte att man måste ha nya packboxar då?

Ang packningen, hur tjock är den?
Tänkte om man måste schimsa ut variatorn efter.

Mvh Erland

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Nu börjar det dra ihop sig(hoppas jag iaf)
De sista prylarna till boggien är hemma och packboxarna bör dyka upp vilken dag som helst.
Armen är rätad och ikväll ska det skruvas är det tänkt.
Slänga dit boggien och se hur det ser ut i väntan på växellådan.

Mvh Erland

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Hann ju som vanligt inte göra allt jag tänkt men boggien är iaf klar för att stoppa i tunneln :)

Packboxar och nya slides kom med bussgods idag så förhoppningsvis blir växellådan klar innan helgen så man eventuellt hinner med en provtur :)

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
tycker det ser tight ut mellan vändhjulen och bakre armen :/
nu ska det ju sträckas en del när den är monterad men ändå...

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
haka lös fjädrarna med boggien i skotern å tryck ihop bakre saxen, då ser du ju om det går fritt. den rörs inte så mkt

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Ska testa de ikväll tänkte jag.
På min bild ovan har dessutom dämparen hamnat lite fel då det främre fästet hamnade i bakkant på axeln när jag monterade ihop istället för i framkant så jag måste oavsett lossa och ändra de.

Får hålla tummarna iaf.

Mvh Erland

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
[video=youtube;KWnI5hkcuyg]http://www.youtube.com/watch?v=KWnI5hkcuyg&feature=youtu.be[/video]
Fail fail fail...

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Men fyfan vad surt! :-(
Får du byta vändhjulen, eller måste du köpa en omgång till?

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
aj då =/ sträck matta lite då? verka ju inte va många mm som fattas eller se de som en koppling av boggien ;)

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Lär ju bli tvärstutt om man får den å gå ihop lite till så de blir till att skaffa 9" hjul och annan axel istället...

Nån som vill köpa två 10" hjul med axel?