No-slip på Powder Extreme -97?
Tycker själv det är så roligt att kolla i alla projekttrådarna så jag tänkte jag drar igång en själv, om än av det lite enklare slaget av projekt. Här har ni maskinen, en sportig äldre touring med lössnöambitioner (ála 1997 dvs). Bekväm för två med backväxel, elstart, overloads och en stoor dubbeldyna med ett stoort ryggstöd! Den är så lång att ibland glömmer man nästan att man har skjuts! Åtminstone när man gick från att åka två på en kort Indy-dyna...
Givetvis ligger kameran kvar hemma varje gång jag drar till garaget, så nu lagom till trådstarten är skotern i princip klar, men tänker ändå berätta vad jag gjort med lite bilder!
Slår även ihop denna tråd med två andra rena frågeställningar i samma ämne som jag startat tidigare, samt för att jag tror det underlättar för de som i framtiden söker på ämnet, lite som en FAQ för Powder Extreme! Det kan bli lite oordning på inläggen här i början pga. detta men hoppas ni har överseende!
För er som redan läst de gamla trådarna kan ni hoppa direkt till nya inläggen med bilderna här: http://www.snowmobile.se/forum/showpost.php?p=148976&postcount=43
Har även fått många nyttiga tips från denna tråd: ( 1997 ) Mountain Cat & Powder Extreme , Boggie problem....
Trådarna hette "No-slip på Powder Extreme" och "Hjälp mig identifiera Bombardier-drivhjul!".
Första frågeställningen i "No-slip på Powder Extreme":
"Har funderingar att montera noslip-drivhjul, har ett par 9-kuggars bombardier liggandes på hyllan...
Ser dock att boggien sticker fram, in mellan mina befintliga drivhjul så det måste ändras lite.
Någon som provat?
Hur mkt ska boggien flyttas? Måste den kapas eller räcker det med att släppa mattsträckarna? Är det ett bra alternativ att samtidigt byta mattan till 365cm, men istället för att förlänga boggien så flyttar man den bara bakåt och skapar på så vis plats för drivhjulen samt får en bättre attackvinkel (tror jag)?
Tacksam för tips och åsikter!"
Tycker själv det är så roligt att kolla i alla projekttrådarna så jag tänkte jag drar igång en själv, om än av det lite enklare slaget av projekt. Här har ni maskinen, en sportig äldre touring med lössnöambitioner (ála 1997 dvs). Bekväm för två med backväxel, elstart, overloads och en stoor dubbeldyna med ett stoort ryggstöd! Den är så lång att ibland glömmer man nästan att man har skjuts! Åtminstone när man gick från att åka två på en kort Indy-dyna...
Givetvis ligger kameran kvar hemma varje gång jag drar till garaget, så nu lagom till trådstarten är skotern i princip klar, men tänker ändå berätta vad jag gjort med lite bilder!
Slår även ihop denna tråd med två andra rena frågeställningar i samma ämne som jag startat tidigare, samt för att jag tror det underlättar för de som i framtiden söker på ämnet, lite som en FAQ för Powder Extreme! Det kan bli lite oordning på inläggen här i början pga. detta men hoppas ni har överseende!
För er som redan läst de gamla trådarna kan ni hoppa direkt till nya inläggen med bilderna här: http://www.snowmobile.se/forum/showpost.php?p=148976&postcount=43
Har även fått många nyttiga tips från denna tråd: ( 1997 ) Mountain Cat & Powder Extreme , Boggie problem....
Trådarna hette "No-slip på Powder Extreme" och "Hjälp mig identifiera Bombardier-drivhjul!".
Första frågeställningen i "No-slip på Powder Extreme":
"Har funderingar att montera noslip-drivhjul, har ett par 9-kuggars bombardier liggandes på hyllan...
Ser dock att boggien sticker fram, in mellan mina befintliga drivhjul så det måste ändras lite.
Någon som provat?
Hur mkt ska boggien flyttas? Måste den kapas eller räcker det med att släppa mattsträckarna? Är det ett bra alternativ att samtidigt byta mattan till 365cm, men istället för att förlänga boggien så flyttar man den bara bakåt och skapar på så vis plats för drivhjulen samt får en bättre attackvinkel (tror jag)?
Tacksam för tips och åsikter!"
Last edited: