Arctic Cat Prowler 440/600 projekt

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Skulle inte gå, får redan höja huven för att motorn skall få plats. Inte länge till första provturen nu :)
Allting går med modifikation ;) Bara att köpa en crosshuv och modda om så att det passar! Skulle faktist vara balllt med ett pyramid bygge!:)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Inte ett dugg aktuellt :eek:
Crosshuvar till dessa växer inte på träd och lusbulan är det enda stället där jag får plats med expansionskärl och vattentank.

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
Inte ett dugg aktuellt :eek:
Crosshuvar till dessa växer inte på träd och lusbulan är det enda stället där jag får plats med expansionskärl och vattentank.
Yngvessons maskin har huvar NYA dessutom till vad ja tycker verkar bra priser.men som arctic åkare har du säkert redan kollat det :beer: i övrigt e ja grymt impad å det ser riktigt riktigt snyggt ut

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Väntar på ett nytt drev nu, så kan man börja provköra på riktigt :) Elen är snart klar :eek:

Och jo, nog gick den när jag testade den en sväng häromdan :D

Zrt900

Välkänd medlem
4 jan 2008
162
0
6
Härnösand
Väntar på ett nytt drev nu, så kan man börja provköra på riktigt :) Elen är snart klar :eek:

Och jo, nog gick den när jag testade den en sväng häromdan :D
Vad sitter de för kedje sträckare där nu? Fjäder eller skruv? Hade samma problem på zrt`n. Mvh Micke

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
En ny kedjesträckare blev konstruerad samtidigt som drevet på sekundäraxeln byttes till ett större och vinkeln på kedjan blev trevligare (tidigare 2,17, nu 12,05 utväxling, mindre än original som är 1,97)