Wellwell. Då börjar vintern närma sig och Killern ska göras klar. Snön ligger på backen och skotern står i garaget.
På påskafton tvärdog skotern mitt på sjön efter en liten gassträcka. Fick igång den efter ett par drag och den gick minst sagt dåligt. Misstände rejält och hade sig. Tog upp tändstiften och såg detta trevliga.
Antog att kolven åkt, men bytte stift och startade upp. Den var lättstartad, men misstände lite och gick väldigt dåligt på tomgång. Körde hursomhelst de två resterande veckorna på säsongen.
Såhär tänkte jag att den skulle få se ut den här säsongen, innan jag säljer den. Tänderna är något av ett måste, tror jag.
Tog ner den till verkstan. Blir lite lätt skitigt efter en säsong med diverse kokningar och avgasläckor. Sedan är dammet från de jäkla Taiwan-bromsklossarna utspritt under hela huven. Wilwood-bromsen är lite för bra för såna klossar...
Öppnade upp cylindrarna nu i veckan och möts av denna syn på ena kolven. Det fina i kruxet är att det inte finns ett enda märke på topplocket.
Det verkar ha gått varmt och friskt till där nere. Misstänker felbestyckning, då den inte riktigt velat gå som den ska på full gas och gått mycket bättre om man släpper av lite på gasen.
Även den andra kolven har gått varmt.