Turbon är på plats, dock tycker jag inte att det var så bra passform på slutburken? Fick lov att ta bort "koppen" som sitter på utsidan av buken för att få det att passa, och nu måste jag göra en ny, större "kopp".. och så ska det inte vara.. funderar om jag fått fel ljuddämpare?
Annars så är det fortfarande TPSen jag väntar på, När det väl är fixat så är det bara spjällhuset och tryckröret kvar att sätta, + lite smågrejjer så som ventilation å det. Så i stort sett så är det inte så långt kvar
Har dock jobbat mycket + varit sjuk denna vecka så det har inte blivit nått gjort på några dagar...
Hur går det själv då???
Okej!
Är du orolig över att det tar i koppen eller, för det gör det på min också, man får ju vålda dit hela bryggan men när det sitter där så sitter det bra iaf..
Jovars, har gjort första starten ikväll, men det var inte utan missöden...du vet kontakten som var fel, nu är det ju så att när jag fixade den kontakten, (fick såga nya styrspår i den), och pluggade i kontakterna till orginal spridarkontakter så drog jag säkert 30-40 drag innan jag insåg att det var nåt fel...man måste ju dra en hel del innan man får fram bränsle, men inte så mkt..
, kollade gnista..ok, kopplade ur attitudeboxen å prövade orglinalboxen, då startade den på andra draget..så klurade ett tag över hur allt funkade. å till slut så kopplade jag om kablarna i orginalkontakterna..för drog slutsatsen att + en från orginalkontakterna gick till - till attitudeboxen, då plötsligt small den igång på första draget med attitudeboxen å allt, great tänkte jag..men hörde att den gick fett redan på låg, såg att bränsletrycket var på 40, ska ju vara 38, så jag slog av för att hämta verktyg för att ställa in den, men när jag sen skulle ha igång den baktände den en gång å sen var den död, å all el var utslagen till lyse osv, endast tändningen funkade. var ingen trevlig upplevelse, höll på slita av mig allt hår..
, kopplade ur alla stömförbrukare å dit med orginal strömbox, då fick jag ström igen, sen provade jag koppla tillbaka ac/dc konvertern igen, å då funkade det igen å pluggade in strömförbrukare allt eftersom, allt funkade, men den gick inte igång ändå..pluggade ur stiften å såg att dom var dyngsura så kopplade ur spridarna å drog, tillslut small den igång, gick säkert 1 min utan spridare..tills jag hörde den började gå torr så slog jag av den å pluggade in spridarna igen drog igång den men den gick jävligt fett ännu, prövade stega ner på lågen, men blev liten skillnad. Efter mkt om å men så slog jag om on/off switchen till ON, det, gjorde hela skillnaden..så nu vet du hur den ska stå, står ju inte i instruktionerna, men du kanske redan hade klurat ut det, men jag hade visst INTE det..
, så nu går den helt ok, inte testat nåt med mer gas eftersom det var -30 ute, men har lite att dona med imorrn som göra det sista på kallluftsintaget i huven, täta osv och dit med variatorkittet samt en översyn över allt.
Tycker däremot att kalluftsintaget inte verkar lira perfekt, tycker man kunde löst det på nåt annat sätt, + att jag är orolig över oljetrycket till turbon, har ju ingen koll över det sen man pluggat in allt i skotern..:mad2:
Men annars flyter det på hur bra som helst..:whistle: