[
Att tillfullo förstå sig på 2t-motorer är svårt. Att sedan ge sig på att överladda tidigare nämda motor, med BoostIII:s hjälp, kan vara ödesdigert.
Tyvärr är nog denna tråd lika död som dina kolvar!
MVH//TeamPostorderRacing.[/quote]
:sick: Tyvärr blir nog dina inlägg lika långlivade som hans kolvar:biggrin1:
Varför jag rekomenderar bättre soppamätare typ oljefylld eller glysserin är väl ändå bara en bra grej så man har mer koll på trycket.
Och varför jag inte är förtjust i högre kompförhållanden än max 10 och gärna lägre är för att jag inte vill ligga så nära spikrisker och motorn lever ett lungare säkrare liv då. Nu är det ju byggt med 10,5-1 och visst ska det funkan så länge man håller trycket lågt.
Jag har själv endast 0,8-1 kompförhållande i min 1 cylindriga xr 650 som ger 125hk på 1 bar, en betydligt mer kompliserad turboanläggning än denna . Men bygger jag en 2 taktsanläggning blir det mellan 9 -10 max , den lilla effektbortfallet man får strax innan ladd är det värt att få och ha en säkrare maskin och kunna ta ut högre sluteffekt om man vill. kitten som säljs har proriterat bra funktion före hållbarheten och hög effekt helt enkelt så det är inget för mig.