Är det sant att Arctic cat tar ut mer effekt ur motorerna än andra märken så att man måste underhålla dom mer ... Eller är det bara ett ryckte??
Alla försöker inte alls få ut så mycket effekt som möjligt. Isf hade väl varenda originalmotor varit portad till dödens dagar, gigantiska förgasare, högkompstopp m.m. m.m.Det tror jag faktiskt inte. Alla märken som gör motorer och olika fordon försöker ju att få ut så mycket effekt ur motorerna som möjligt.. Och om man köper en skoter med mycket motor så borde man ju förstå att man måste serva dom mer än en gammal elan 250...
Okej, håller med dig... Någon mer som kan svara?Alla försöker inte alls få ut så mycket effekt som möjligt. Isf hade väl varenda originalmotor varit portad till dödens dagar, gigantiska förgasare, högkompstopp m.m. m.m.
Det är alltid en balansgång effekt/hållbarhet.
Vissa bygger hållbart, andra för att få det att gå bra och jag vet inte vad du defenierar som "mycket motor". Men en större motor behöver inte alls kräva mer service, snarare tvärtom.
Alla försöker inte alls få ut så mycket effekt som möjligt. Isf hade väl varenda originalmotor varit portad till dödens dagar, gigantiska förgasare, högkompstopp m.m. m.m.
Det är alltid en balansgång effekt/hållbarhet.
Vissa bygger hållbart, andra för att få det att gå bra och jag vet inte vad du defenierar som "mycket motor". Men en större motor behöver inte alls kräva mer service, snarare tvärtom.
Detta säger allt Arctic är bäst och kommer alltid vara deFörutom garanti så var Arctic först med:
slide-boggie som är standard på alla snöskotrar av idag
aluminiumchassi som var standard på alla snöskotrar tills plastbaljorna kom
glasfiberhuv som var standard på alla snöskotrar under 1970- och 1980-talet
glasfiberförstärkta skenor i mattan
direktdrift
plastbaljor som i princip är standard på alla snöskotrar av idag
batterilös bränsleinsprutning
fyrtaktsteknik
A-arms framvagn som idag är standard på alla snöskotrar
Diamond Drive transmission, direktverkande kugghjul utan kedjedrift