Ok den har PC men mappen lät underligt snål på fullt gärn. Om tomg dröjer sig kvar lägg på 4% på 0-2000v vid 0 tps (gaspådrag). Den snålgången är dock inte farlig och ger inte gråa kolvar men smällar kan de absolut ge.
. Jag skulle även lagt på + 6% på 80-100% tps för de ska inte va askgråa kolvar oavsett förgasare eller insprut var än spridarna sitter. OBs 6% är bara en gissning så de bör kollas med lamdamätning , de kan fortfarande va för snålt.
De är dock underligt den går så fruktansvärt snålt på full gas då de ska gå att köra den pipan utan pc. Men 2,5gr tändkil lät farigt för de flyttar in värmen från pipa till förbränningsrum och de brukar smälta hål i mitten kolvar.Är du helt säker på att de går köra 2,5gr tändkil men den pipan på 95 och 98 okt? På ädre motorn upp till 17 så kan manköra 2,5gr tändkil med org pipa åtminstone men de är gränsfall, 1,5gr va bet säkrare.
Endera är de för lågt bränsöetrytck på full mutter som ger askan eller så är de tändkilen eller för snål mapp helt enkelt.
Jag kör hela tiden med Bredbandsampda mätare för då kör man inte sönder motorn om man vet vilka afr värden man ska sikta på.
Säkrast vore att mappa den i bänk eller mappa själv med Lamdamätare.
Iom att den går så snålt på troigen full mutter so hoppa alla motorskydd in som sänker tändning och läögger på mer soppa, de i sin tur gör att den tappar enormt med effekt. Om du får till mappen så den inte går snålt så kommer den går enormt mycket bättre då den slipper skydda sig från spiukning då.
Du kör väl på 98 okt hoppas jag för de är ett måstye med så snål mapp och 2,5gr tändkil och pipa.