Antistab axeln från wahlbros var inte riktigt nog bra för min smak. Efter man dragit åt den så "bullade" aluaxeln såpass att hjulen ej gick att få av. Den svällde helt enkelt upp i ändarna.
Men med kära vänner och bra kontakter så vart det en axel i syrafast stål samt M10 12.9 bultar istället för org sträckbultar i jänkekvalité. Nu håller det men mer än dubbelt så mycket vikt. Dock känns det värt de!
Insatserna till instrumenteringen (PIDD) snurrade i plasten så var en tattar lösning för att få fast skiten i den nya huven. = Rikligt med lim!
Limmade också fast hela plattan med gps pucken när jag hade dragit dit muttrarna.
Julklapp åt mig själv. Fox Float Evol RC2.
Samt liter vikter. Fox(42.5cm)-> Exit (41cm) -> Stock Walker Evans.
Nu börjar slutmonteringen.
Lättade gripperskidor. Titan bultar, bussningar & styrstål vs Org. Samt vikt på K-hämmare komplett med bultar.
Slutvägning och injustering av dämpare för balans.
F: 116,5 kg = 52.2% fram
B: 106.45 kg = 47.8% bak
Total: 229.95kg
Fulltankad på bensin, olja & kylarvätska samt ordentligt tätad & meshtygad. Helt enkelt Ready-to-ride vikt med den utrustning jag kör med.
Det måste anses vara bra med tanke på vissa saker jag monterat har vikta upp den lite men samtidigt har man försökt dra ner vikt på ställen som går. Roterande delar samt ofjädrad vikt har väl varit lite o fokus.
Modshopen i Arvidsjaur & Speedtech i Skellefteå har vågar där dom erbjuder service för att vikta in skoter och balansera in den åt er. Mycket bra för ni som bytt dämpare och är lite osäker.