Tps byte, utanför spec.Hur gick det ?! Hittade ni problemet med att ni plötsligt tappat toppvarv ?
Hittade även ett till problem vid senaste körningen. Nämligen att maskinen inte varvar som mest på fullgas utan ökar i varv då man släpper av litegrann. Löste detta genom att backa på wirespänningsskruven. Men detta är ju inte rätt! ÅF hade hört talas om detta och haft en maskin inne tidigare utan att hitta något egentligt fel. Någon som har en lösning?Jag har precis samma problem som er med samma setup. Kör också med 71 g MTX nu viktade 1+1 och med Dalton primfjäder 150-320 (Dom andra gick av direkt) får ut mellan 8050-8150 rpm. Dock är det med en arctic 048 rem.
Ska öppna upp sekundären och kolla för det klingar lite mysko från den om man slår lite på den.
Återkom gärna om ni hittar nåt spännande.
Jag funderar om man verkligen ska ha 42 slutvinkel på en lössnöracer?
Jag har samma problem på min maskin. Ryktas om att detta avhjälptes genom att byta ut TPS:en.Hittade även ett till problem vid senaste körningen. Nämligen att maskinen inte varvar som mest på fullgas utan ökar i varv då man släpper av litegrann. Löste detta genom att backa på wirespänningsskruven. Men detta är ju inte rätt! ÅF hade hört talas om detta och haft en maskin inne tidigare utan att hitta något egentligt fel. Någon som har en lösning?
Varför kan maningen slacka gasvajern till där spjällen är fullt öppna och därefter göra en ny tps kalibrering? Borde inte det lösa problemet? Eller tänker jag galet?Skotern fungerar fortfarande inte. Varvar inte ut vid WOT. Ger däremot mer varv vid mindre gas.
Antingen är det TPS som ger för mycket volt på WOT eller så är spjällhuset/ventilerna fuckade och öppnar mer än 100%. Öppnar "över" 100% läget.
hade också remslir på min men bytte till xs 809 o då försvann det helt finns även nyare variant xs 826 som är anpassad efter axys vill du ha nån av dom till rätt kurs så kan du pmahej!
kör en switchback assault 800 -17, har problem med sjukt hög remtemp.
gick varmt och rätt mycket remslir men remmarna höll åtminstone med originalmattan, då körde jag med team silver 165-344 primär epi bellybuster 68gr 140/240 sek.
Har nu bytt till en peak Md 2.5 och gått ner från 10 kuggars drivhjul till 8 kuggars. Remmen pallade med 20 minuters körning sen var den död.
Har nu provat med original 10-66 vikter 165-327 primär och 160/240 black purple i sek. Men har fortfarande en del remslir och hög remtemp, allt är kört med original helix dvs 58/44-36.
Någon som har nån gissning vart det felar? variatorerna är linjerade, rengjorda och allt verkar vara som det ska i övrigt.
Tack för svar, kanske därför jag upplever kompisens PRO med 3" hysterisk vad gäller gassvar i jämförelse med min 66mm o beltdrive (båda standard, båda -17).68 grams tror jag det är. Dock är den rätt lågt drevad.