Det är original spridarna i.Vad har du satt dit för spridare nu?
Ska försöka undersöka det i helgen, ska bara få ihop boggien igen så ska jag ta och spänna fast skotern på traktorskopan och åka ner till älven... man ser hur många % duty man använder spridarna i pc5 programvaran, känns ju rätt bra att veta vart exakt originalspridarna maxas.Hmm. Har du koll på hur stor dom är? tänker om dom verkligen klarar att leverera bränsle nog för 0.5bar? Känns faktiskt långsökt. Men vore ju jättebra om jag har fel
Hur spänner du fast skotern i en traktorskopa de låter svår? Jag brukar ta pallgafflar och köra in dem bakifrån på varje sida matta så de ligger mot fotstöden på skotern. Mattan skottar då vattnet bakåt mot traktor men de är inga problem traktorn blir bara ren under hehe. Men jag har lite längre gafflar än de vanligaste korta sorten så jag vet inte om de går med korta gafflar? De går såklart förlänga gafflarna med plankor om de är för kort för man måste/bör ha plankor mellan fotstöd och gafflar som skydd för fotstegen. De lättsamma är att man bara tar två skruvtvingar och skruvar fast fotstegen mot gafflarna och sedan är de bara skotta vatten.Ska försöka undersöka det i helgen, ska bara få ihop boggien igen så ska jag ta och spänna fast skotern på traktorskopan och åka ner till älven... man ser hur många % duty man använder spridarna i pc5 programvaran, känns ju rätt bra att veta vart exakt originalspridarna maxas.
Det är bara att ställa skotern med skidorna i skopan med nosen inåt i skopan och sen 2st spännband bakåt som sitter typ längst fram på fotstegen. Då kommer man ut en bit i vattnet också, då det är ganska grunt vatten där jag kör ner så kommer mattan en bit ut så man inte slungar igenom någon sten i tunneln.Hur spänner du fast skotern i en traktorskopa de låter svår? Jag brukar ta pallgafflar och köra in dem bakifrån på varje sida matta så de ligger mot fotstöden på skotern. Mattan skottar då vattnet bakåt mot traktor men de är inga problem traktorn blir bara ren under hehe. Men jag har lite längre gafflar än de vanligaste korta sorten så jag vet inte om de går med korta gafflar? De går såklart förlänga gafflarna med plankor om de är för kort för man måste/bör ha plankor mellan fotstöd och gafflar som skydd för fotstegen. De lättsamma är att man bara tar två skruvtvingar och skruvar fast fotstegen mot gafflarna och sedan är de bara skotta vatten.
Jo men då levererar inte deras basic kit nå mer än 180hk heller.Kör inte boondockers turbokit med standardspridare? De har ju kit med extraspridare också men då laddas det mer
Låter som du har erfarenhetMed pallgaffelkörning så bör man binda fast skotern i baken mot pallgafflarna som extra säkerhet mot tvinglossning = ofrivillig badning av maskin och person.
Skotern är nu tätad och variatorerna är rengjorda, dock kom ett bakslag till och det är att sekundärvariatorn har sprickor, är dock inget ovanligt för det har hänt på alla maskiner jag haft lite mer effekt i... så det är bara att köpe en ny ska låna variator från en annan maskin imorgon så jag kan köra ändå.Vad är det man brukar säga. 2 steg fram, 1 steg bakåt
Men om du låg på 11 i afr på 6psi och full duty så kan de nog hända att du får det å lira med lite optimeringar. Jag var lite skeptisk till detta. Kul att det kanske finns hopp!
Svarvade du bara några pluggar och blocka org spridarhålen? Typ som det är på mtntk kiten.
Det är samma konstruktion på ljuddämparen som jag hade på förra maskin och där funkade det bra med rätt avgastemp.Snyggt! Du kanske har nämnt det men har du mätat mottryck något? När du byggt egen ljuddämpare och allt, kanske räcker att hålla koll på avgastemp.
Det är en volvo L30bHur många hk brukar 0,5 bar ge med likadan eller liknade turbo på 800cc?
Och viktigast av allt vad är de för traktor?