Bästa 2 taktsolja ?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
859
113
Kramfors
Nästa vecka kommer tribbo för injektion i 5 liters dunkar.

Har mailat och fått svar av Triboron.se att priset blir högre då dom inte säljer fatvis för flera milijoner, en statoil olja t,e,x säljs ju inte direkt per liter utan mer i kubik. Sen är det som det gamla talesättet: Du får vad du betalar för! Tex Omegas växellåds olja kan kosta 400kr/li. "Typ" så här löd svaret!!

Hade ett citat här tidigare men det har jag tagit bort då det inte gillades!

Var väl inge fel på den texten???? varken reklam eller utdömande om jag minns rätt :hmmmm:

Finns på tok för lite skrivet om triboron,,Det är mycket därför många är skeptiska fortfarande.
Jag hoppas innerligt fler kommer åka på den här oljan så det skrivs mer och priset kan gå ner mer.. Så även jag törs och har råd att åka triboron . (Feg och fattig :D

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
X-akt. Melmaq har rätt, ja var för snabb för min egen hjärna:stupid:, hade inte fått godkänt av författaren att citera, jag har mail-kontakt med vd:n för triboron och kommer snart att få mer info som ska vara citat godkänt :rolleyes:
Fick veta i fredags att det finns ett Road racing team som tog hem SM i sommar med Triboron i tanken/behållaren! Så det kan inte vara allt för kasst!! Ska försöka få en lista på olika team som använder "mirakel" medlet som vissa vill kalla det!!!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jo jag förtog de var någe sånnt :)
jag betvivlar inte att triboron är en bra smörjande produkt som kan ge förmånliga effekter där vanliga oljor brister..
De som gör triboron till de sista jag skulle köpa är priset tyvärr, världen och dess 2t och 4t motorer har klarat sig utan T som smörjning hitintills och lär göra de i fortsättningen me..
kalla mig snål, men slå de på en 3-5års period och säg att ni inte hellre lagt pengarna på någe annat..

Goa

Aktiv medlem
4 feb 2007
96
1
6
Ånge
konstigt att inte fler kör på shells oljor.. jag menar med deras v-power och hockus pockus
borde väl någon olja vara bra också?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
859
113
Kramfors
Nu har jag äntligen bestämt mig,,Det blir Klotz efter många timmars läsning. Den är nog den mest sålda oljan i USA genom tiderna och körs i dragracing o cross av hutlöst många åkare. Den klarar 10000varv garanterat Och jag ska ju varava 9000v så det blir bra.
Om man läser skoterforum i usa så lutar det mest åt klotz oljor som står högst.

Motorerna ska bli ovanligt rena och långlivade enligt vad folk beskriver på forum (vanliga snubbar)

Tävlingsfolk med klistermärken ska man inte lita ett dugg på, för dom är offtas sponsrade så dom kan göra reklam för att åka på filmjök om så är fallet :D

Denna ....http://g-son.hube.se/index.php?page=klotz&cat=Snow

Eller denna http://g-son.hube.se/index.php?page=klotz&cat=Racing

Blir nog den med 20% ricinolja då ricinolja är hutlöst bra vid högvarv + ger bra kylning. Kostar 750kr + moms och 120kr i frakt för 10 flaskor på näsan litern . Finns även en värre o lite dyrare vers för 960kr för 10 flaskor + moms .
Kolla in Gson i östersund finns även racingbränle på 103-106 oktan där...Och sågkedjeolja,,he he

Last edited:

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Nästa vecka kommer tribbo för injektion i 5 liters dunkar.

Har mailat och fått svar av Triboron.se att priset blir högre då dom inte säljer fatvis för flera milijoner, en statoil olja t,e,x säljs ju inte direkt per liter utan mer i kubik. Sen är det som det gamla talesättet: Du får vad du betalar för! Tex Omegas växellåds olja kan kosta 400kr/li. "Typ" så här löd svaret!!

Hade ett citat här tidigare men det har jag tagit bort då det inte gillades!
Fått något pris på 5 liters dunkarna?