Hehe jadu, inte plåtramp utan platåhopp. Det har du förstått nu ser jag.Låter riktigt lovande! men du tycker man ska börja med en plåt ramp? profil har vi i mängder hemma, så kan bygga hur många jag vill, men det är av modell större så de kommer väga en aning, lastmaskin 4300 2st har jag tillgång för billig hyra i byn där jag hade planerat, och har eventuelt också en åker som jag får vara å skotta å bygga på ;P Har en rave 550 -08 och eventuelt en assault 800 -09 i vinter, men har fått för mig att dom inte är stadiga att hoppa med när dom är så långa så kanske man får träna med raven tills mans har råd med en kort 600 nästa vinter eller liknande, Låter dock lite oroligt att börja piska på med en plåtramp haha , Vad rekomenderar du att börja med, korta, höga och långsamma hopp eller låga & långa hopp? Är som sagt helt ny innom denna kategorin!
Men vi säger att du kan bygga dig ett platåhopp i höst/vinter. Behöver ju inte vars så stort i början, 1,5m högt och kanske 8m långt kanske? Har inte hoppat så mycket me skoter så ska inte säga så mycket om de..
Men har du den typen av hopp då kan du ju alltid "fegköra" över hoppet ett antal gånger tills det känns rätt.
Sen är det ju bara börja satsa mer och mer. Med den typen av hopp spelar det ju absolut ingen roll om du för sakta. Vilket kan kännas bra sådär i början.
Sen ju mer du kör och desto säkrare du känner dig på det du håller på med så är det ju bara bygga vidare på hoppet. Det är en stort plus med snö, går ju att bygga vidare hur mycket du vill.
Men som jag sa tidigare, jag hoppar med cross. Nån som hoppar med skoter kanske kan rätta mig om jag har fel? För det här är ju bara mina tankar och idéer hur jag vill ha det. :ciao:
Hoppas du fått svar på några av dina frågor i alla fall, bara fråga om det är något. Kan ju alltid försöka säga något vettigt.