BESLUTSSÅNGEST!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Är på vippen att köpa en phazer mtx 2011 :p men börjar få beslutsångest... blir den för slö? tyckte att den korta hade bra med kraft men då hade den ju bara en 38mm. :hmmmm:

toppfart är jag inte så brydd om men acc m.m.:eyebrows:

vill endast höra från dom som kört en mtx.:mmph:

måste ju ändå lägga emellan 50k :(:blink:

P.S. hitta inte nån gammal tråd som jag äger så gjorde en ny :tongue1:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Är på vippen att köpa en phazer mtx 2011 :p men börjar få beslutsångest... blir den för slö? tyckte att den korta hade bra med kraft men då hade den ju bara en 38mm. :hmmmm:

toppfart är jag inte så brydd om men acc m.m.:eyebrows:

vill endast höra från dom som kört en mtx.:mmph:

måste ju ändå lägga emellan 50k :(:blink:

P.S. hitta inte nån gammal tråd som jag äger så gjorde en ny :tongue1:
Är svårt att gemföra en lång och en kort i ork, är ju olika drevade...
OM du endast kör i lössnö på plan yta eller nedför så kan jag rekomendera en Phazer MTX, ska du däremot uppåt så bli de för slött!!

Du kan hitta myyycket bättre maskin för pengarna från din RTX + dom där 50 tusen!!

Only my 2 cents

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
mmm men får ju ny + garanti +4takt:( summitar har jag hört raklar mkt å är dyra. m7 drar mkt bensin.Rmk har jag hört är dåliga:(

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
mmm men får ju ny + garanti +4takt:( summitar har jag hört raklar mkt å är dyra. m7 drar mkt bensin.Rmk har jag hört är dåliga:(
Varför tvekar du då?!
Tycker du att en M7a som drar 3L/milen i puder åka så får du nog fundera lite om skoter är något för dig.. men visst går de att åka Phazer, gö de..

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
men en phazer drar väl också kring 2 2,5 l milen puderkörning uppför litebacka för att du måste hålla pluggen från start tills du kommit ut på leden

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
tycker du att de är bra med kraft i en phazer, så har du förmodligen aldrig kört nått annat ?!
Lägger min röst på m7, dessutom insprutare så bränsle är inget att klaga på, om man ska ha kul får man vara glad om man kommer under 5L...

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
det kostar att ligga på topp, och jag tror definivt att en m7, rmk eller summit är värd pengarna när du väl använder den uppför, åt sidan, neråt eller åt vilket håll du ska åt! :) min sks kan dra över 4 liter milen med lätthet vid lek men det får man ta med en nypa salt, har man råd med en skoter för över 70 lök säger vi så har man råd med bensin också. vilken rmk syftar du på? en från 97 eller 2010?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo, och phazern är ju som en moppe i soppaförbrukning mot för andra skotrar med större motorer :)
somsagt, en m7 skulle jag lagt slantarna på, ser bra ut och går bra

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Kört PZ mtx, tycker de är en oerhört slö skoter. Okey, man kan ju inte för vänta sig nå nått "extremt" när de bara är 80hk. Men alldeles för slö/tråkig för att fara och köra och leka i puder,klättra osv. Händer ju som inte allt för mkt. ;p

Om jag skulle vara dig, så lägg pengarna på nån 2t mountain om du vill ha roligt :D Eller om du nu vill köra yamaha + 4t så varför inte köpa en nytro mtx på en gång?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Jag har haft en mtx -09a och jag säger att den är inte bränslesnål ! och tycker att den inte är så bra.. en original 600 x-trim eller renegade kör ju förbi en direkt i uppförbacke, och den gör en kort med 44 matta med, sats hellre på en fin etec eller kanske en fin m8, själv hade man inte valt m7 för man är för lat för att rycka skotern när det finns back ! sen måste jag påpeka att dina dämpare som du har på din fx skulle man ha haft på mtx för det är en annan sak som är dåligt, alldeles för mjuka dämpare ! ne kan tyvärr inte rekommendera den,, men om du vill ha en 4-takt så köp en nytro mtx !

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
mmmm tror inte att det blir nått annat än en yamaha 4t nytro elr phazern äre:/ , är nytro mkt bättre än phazern i snön? lika rörligt etc? tänker främst 08 annars blire för dyrt.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nae asså måste ha hos en handlare eftersom ja kommer ta på avbetalning elr vare hette:p + 95 ak är max vd jag kan punga ut.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
vadå hänger inte med, ska du byta in din för 45 och ge 50 tusen i avbetalning? varför säljer du inte privat för cirka 55-50 beroende på skick.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
får 47-48 för den sen sku ja ta 50 k i avbetalning 97 vart det med vissa tilbehör:( men hur är 08an nytro mtx? tjänar ca 2200 i månaden så kan betala av ca 700-800 i månaden.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
tjänar du 2200kr i månaden och funderar på att köpa skoter på avbetalning?? Låter inte som en bra idé!

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Tjänar du 2200kr i månaden och tänker ta en skoter på avbetalning och betala 7-800 i månaden. Då har du 1400kr kvar och för mig är det lite mer än en helgs åkning.
Jag avråder dig från att ta på avbetalning med så pass liten inkomst, jag tror du kommer ångra dig.
Det är bara ett råd, men det är såklart ditt val.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag tjäna drygt 4-5lök i månaden, ungefär 2-2700 kr i månan går det åt på bensin på skotern. sen tillkommer en avbetalning på ungefär 700 för MIG. klart man har några hundringar till övers men jag försöker spara så gott ja kan av de ja ha kvar ifall nånting går sönder eller behövs köpas in å liknande. vill inte säga att nånting är omöjligt för 2200 kr men för den summan så kommer du inte långt med dom bensinpengar du har kvar.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
sen ska du tanka osv, pengarna rullar på fint med soppa, olja, slitage delar osv.. går fortare än vad man tror

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Har haft en Phazer MTX med rätt så många mil på sig, funkar bäst på led om du frågar mig.

Tom min RX'1a tar sig bättre utanför leden. Sen det här att Phazer ska ta så lite soppa ställer jag mig frågande till, sen drar ju nya 2T inte alls som dom gamla.

Dock så tycker jag Phazern är helt ok, man sitter riktigt bra på dem och fin fint på led när den är lång också. Men glöm att du kan leva på gas i puder tex...