BESLUTSSÅNGEST!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hmmmmm okej :( men hur mkt mer tar nytron i bensin ? körde då över 150 mil ca 180 förra året å då betalade jag 1k i månaden och hade fortfarande råd att köpa delar till boggien.:( tjänar lite mer än 2300 i månaden jobbar var 3e helg å tjänar ca 1250 då+ studiebidrag(1050) men en mtx borde man väll kunna få för 85k då sjunker ju månadskostnaden.

P.S. har inga egentliga andra utgifter än bensin:p

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Du vill INTE ha en nytro -08 eller -09. Då har du MYCKET roligare på en phazer mtx. Tunneln på -08 och 09 är inte bra för lössnö, och den rockar inte alls lika bra i snön som phazer. Jag var ute med en phazer rtx i vinter, körde en ganska lång tur ospårat upp på baksidan akkanolke. Och den dan fick phazerstackaren bekänna färg. Släppte inte gasen många ggr den dan, och kom ändå inte upp i mer än 2,1liter milen. Nytrosarna som var med 2st 2010 mtx hade dragit 3,5-4liter under samma tur! Och vi körde upp på samma ställen, dock så gick det väl något tyngre för mig, (läs fick ta om typ 10000ggr) men jag har nog aldrig varit ute på en lika rolig tur nånsin förut!

Jag skulle inte tveka på en phazer mtx, och inte om jag hade lika lite att röra mig med som du. (kommer kanske in en phazer i mitt garage med med i vinter) Haka inte upp dig på effekt, utan KUL PER KRONA!!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
aha okej aaah drygt som fan detta med skoter:p ska man ha en kort elr lång elr 4t elr 2 t elr hit elr dit:( men på måndag så får vi se för då beställs det kanske en phazer ändå :p

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jofan men de är ju de som är problemet :p man vet ju inte om man blir nöjd förns man köpt den :(

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jofan men de är ju de som är problemet :p man vet ju inte om man blir nöjd förns man köpt den :(
Är det av en firma du köper så borde du få låna hem den, åtminstone över dan för att testa före du köper..Att spendera ca 100k utan att prova ordentligt känns riskabelt.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Sen ang avbetalningen.
vore ju bättre om du isåfall lånade 50k hos en bank och löser skotern kontant.
Bättre räntor. Sen senare om du har fått "fast" jobb och vill köpa nått annat/byta upp dig så kan du ju alltid låna upp samma lån.
Har du en och samma avbetalning.

Nu vet jag ju dock inte hur bankerna ställer sig till att låna ut till en som inte har en "stadig" inkomst.
Men det skadar ju inte att höra sig för =)

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Räntefritt i 1 år och du skulle betala 800kr i månaden, det blir 9600kr på 1 år, kvar att betala är då typ 40k som mest troligt inte är räntefria menar jag.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ja men de är ju va jag måste betala sen pungar jag ju ut det jag har kvar efter 1 år:p

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Jag är inte med på noterna.. Lite slö idag sen gårdagen.
Du ska alltså byta in din och ta resterande (50k) på avbetalningen.
Sen betala av den under det räntefria året.
Ska du punga ut 40k kontat sen efter ett år? Har du 40k sparade nu eller går du och lånar ett annat lån på 40k och löser ut skoter? För att slippa räntan under 1 år?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nae asså jag har ca 5 k nu cash men kommer ha ca 7 k när jag beställer skotern, då tar jag 50 k på avbetalning i 60 månader(tror jag) å betalar i sånna fall 834 kr i månaden, vilket ger mig över 1500 kr i månaden till bensin. å 7k som jag har nu. sen det som blir över från bensin å sånna grejjer sparar jag tills det gått ett år å då betalar jag av så mkt som möjligt från lånet.

Förra året betalade jag av 1000 i månaden och då jobbade jag var 4e helg istället för var 3e å det gick då hur bra som helst.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hur kan du FÅ avbetalning när du tjänar så lite? Har för mig de flesta kredit bolag kräver en inkomst på MINST 100'000kr och att du ska vara 18år.. Osv

Jag får inte ens ta på avbetalning pga jag inte jobbade förra året, men nu har jag fast jobb osv och tjänar över 200'000kr per år!

Vad är det för kredit bolag du tänkte söka hos? Vart ju sugen..

Men sen, varför byta från en Phazer till en Phazer? Har inte hänt så mycket på dom väl att de är värt o punga upp 50k

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Antar att det är i farsans namn som avbetalningen skrivs på elr nå men det är jag som betalar.

å jag byter för att jag vill ha en lång skoter och jag gillade phazern, å från 07 hare ju ändå hänt lite grejjer på phazern. så då känns de som att de är lika bra att köpa en ny pga inte begagnad så man vet vad som hänt å garanti i 1 år så man slipper betala om nå går sönder:p

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vad är det som hänt? Utom något färg byte?

Nåja, skulle aldrig köpa en ny skoter. För så fort du vrider på nyckeln så sjunker värdet c:a 20-25%.. Men men.. Sen vara under 18 (antar de då du pluggade). Så är det inte kul att ha ett lån i 5år framöver :/

Nä, köp kontant om du måste byta! Men jag skulle iaf köpt en beg. phazer mtn. om det nu måste vara den

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Det ska endå gå sönder ganska mycket på skotern för att du ens ska komma upp i de pengar du förlorar i värdeminskning

Vill inte låta som en tråkmåns men håller med yamahanisse

Behöver man verkligen en splitt ny skoter när man är 18?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
alltid skönt att ha en sprillans ny. å lånet jag tog på min nuvarande betalade jag av på lite över ett halv år å de var 22 k å då jobba ja bara som sagt var 4e helg. å det har väll kommit nya dämpare å boggie på nyare. sen i år kom de väll nån olje grejj som jag inte är så inne på va det är:p