Bilder: Fastkörningar

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Minns inte om jag har postat några av dessa men här några sköna som polare fick till förra säsongen...
Och ja de övre var spännande att få loss :cheesy:







Samt nån på 800an och en variant av fastkörning från 1200an (asker är f.ö med på bilden)





 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
933
113
Stora Blåsjön
Minns inte om jag har postat några av dessa men här några sköna som polare fick till förra säsongen...
Och ja de övre var spännande att få loss :cheesy:

Så går det när man försöker hänga på 1200an :D
men somsagt så var det lite spännande att få lös den då det var rätt brant och en stor driva och mycket träd på vägen ner att undvika.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Minns i vintras när jag åkte bakom en kompis på hans f7, vi for ut på en äng och han gasade mer och mer och vi tappade bara mer å mer fart, tillslut så hoppade jag av för att slippa gräva, var dock tvungen gå en ganska lång bit i 1m spår ;)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
aaaaah har är det bara ett par -3 dm snö som bäst och verkar inte ska snöa nå inom en snar framtid..
 

skona

Aktiv medlem
20 okt 2010
50
0
1
Umeå
Här är Några fastkörningar från sportlovet -10.
Klicka på bilderna för att få dem större.

Alltid kul att börja veckan med att lyckas göra 2 fastkörningar med 2 olika skotrar.




Här lyckades alla köra fast


fin fastkörning på jofjället
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !



Väldigt lite snö där, 1-2 dm kanske. Dock djupt dike :D Tog riktiga premiär turen idag, vart 7.5 mil :) Mer snö dit jag var på väg, över knäna där så där var det trevligt och
köra !
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det där var en riktig fastkörning men varför är det så svart bakom skotern, fick du en avgasknall på lasern när du
försökte gasa dej upp ur bäcken.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Tog aldrig bild på fastkörningen med Grizzlyn förra året med timmer doning, eller fastkörning och fastkörning, bara backade och körde framåt ett par gånger och körde upp ur hålet x)
Det är biff med dubbelband, nästan omöjligt och att köra fast den så den sitter som man brukar tala om att dom gör, eller jag har inte gjort det hittills i alla fall.

Ska ta bild nästa gång jag fastnar med pappas skoter, en riktig nosdykare det aset, den gräver ner sig direkt det blir dåligt före om den får snö över huven, och den sitter som berget om. Och den fastnar ofta också, och djupt, man kan stå i hålet och det är snö över midjan på sidan om, inte dåligt om man vill gräva ner en kabel, om man orkar att lyfta upp den var 300 meter och köra igen. :) Men bild måste jag ta!
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Körde fast nåt brutalt med en Venture XL 550 i påskas, det var det värsta jag varit med om, fastnade i en nån form av grop med backar åt alla sidor, grävde i 2,5 innan den var loss, då var man less.. ;)