Hej! Hur funkar det med 51mm mattan? Vilken drevning kör du på?Min Lynx X-trim RE 800 - 10
SLP PowderPro och rött Bukskydd. 51mm matta och ev nerdrevning är nästa projekt. Mycket nöjd redan efter 2,1 mil.
Hej! Hur funkar det med 51mm mattan? Vilken drevning kör du på?Min Lynx X-trim RE 800 - 10
SLP PowderPro och rött Bukskydd. 51mm matta och ev nerdrevning är nästa projekt. Mycket nöjd redan efter 2,1 mil.
Hej! Hur funkar det med 51mm mattan? Vilken drevning kör du på?
Låter ju riktigt bra Vilka mått på mattan körde du då? Gick det dit en som var 40.6 bred?Hej, Det fungerar utmärkt ca 10mm där det är som minst plats i tunneln.
Jag kör nu på 23/49, hade planerat att köra på 22/49 men det blev ej så, för det sitter ett 23T drev orginal på X-trim RE 800r -10, enligt lynx hemsida är det 22 vilket jag trodde fram tills jag öppna upp allt. Skulle kunna tänka mig att gå ner till 21/49, men skall köra på 23/49 nu, 800r verkar orka med det fint och variatorerna håler bra temp.
Monterade i samma veva ett Dynamo Joe v-kitt anpassat för summit 800 -10, 0-3000ft Low elevation. Och Extreme AirVents på variator sidan. Var inga problem att hålla handen på variatorerna efter att ha kört många fullgas repor och acc test i djupsnö för att kolla max rpm stämmde.
Skall ta några bilder till nästa vecka.
Vad har du använt för material riktigt, och var har du inhandlat detta? Ser ju på håll ut som om "ingenting" har hänt, vilket jag gärna eftersträvar på min =)51mm mattan passar perfekt och DJ v-kittet är som vanligt helt underbart. Assualt och andra liknande maskiner har inte en chans nå mera.
Ventilations så värmen kan komma ut.
Blir fint luftflöde igenom med hål även framåt. Snön kommer inte igenom, bra tillfälle att testa det nu.
Hål bakåt så att värmen även tar sig ut där.
In ifrån ser det ut så här. Plasten runt variatorn fick sig även lite hål samt att jag tog bort hållaren för verktygen, den stoppar mycke av luften som kommer in fram ifrån.
Alla hål är sågande med hålsåg, mycket enklare än att börja såga ut efter en mall med sticksåg.
Vad har du använt för material riktigt, och var har du inhandlat detta? Ser ju på håll ut som om "ingenting" har hänt, vilket jag gärna eftersträvar på min =)
Tackar för svar! Kontaktar honom på studs! Det är VILL-HA på det där kittetKöpte "ventilations kittet" här ifrån http://www.xtremeairvents.com/2.html .
Dom är mycket välgjorda, och verkar fungera utmärkt trots massa puder. Trevlig kille att göra affär med, allt gick snabbt och smidigt tog 7 dagar.
Läste en hel del om vent-kit till Xp och dessa rekomenderades av många, till användere som kräver hållbara grejjer som tål träd/kvist känningar då och då.
och den släpper inte igenom någe snö eller vatten??
funderar på att handla bara den vid dämparen och den vid knät.
Själv tog jag bort plastbiten på variatorn helt. bara metallbiten kvar för mig, men skulle behöva lite genomluft.