Om den också är kort, vad är då skillnaden mellan sxr och srx? Kollar på enduros helst 03 då det är elback som standard då! Men lite sämre dämpning än sp'n!
Helt omöjligt att svara på med så begränsad information.http://www.blocket.se/vasterbotten/Lynx_Enduro_500__02_39324234.htm?ca=2&w=1
Kan det vara värt att köpa den där? Något fel med bränsletillförseln, slut på bensin?
550 räcker absolut som första skoter, som sagt inga raketer precis men du tar dig fram för det mesta, även fast det inte går så fort. Värt att notera är att 550:ar INTE är speciellt bränslesnåla i förhållande till den effekt man får ut ur dom. Egentligen så är ju en 500 motor idealet för en nybörjare, om jag vore du skulle jag satsa på en F5 då dom är 325 lång, vilket är ganska lagomt, åsså är dom smidig + runt 100 hästar har jag för mig i den lilla motorn. Men dom kostar ju runt 30 000, så det finns betydligt billigare skotrar som är ungefär jämbördig.Aa, han trodde inte att det var något allvarligt men det kan ju vara vad som helst!
http://www.blocket.se/jamtland/Trail_rmk_07_Fynd_39152480.htm?ca=3&w=1
550 men jag tror det räcker ett tag för mig! Vad tror ni?
Hahah en nybörjare på 800? han kommer ju ta livet av sig XDHär har du två skotrar
http://www.blocket.se/boden/Polaris_Edge_X_800__02_TOPPSKICK_39365551.htm?ca=2&w=2
http://www.blocket.se/vasternorrland/RMK_900_Fynd_39802316.htm?ca=2&w=2 (kanske inte så bra första skoter men)
SRX:n är ju nästan 20 kg tyngre, finns bara i 700 utförande och är totalt värdelös utanför leden. en Riktig trippelpipad ledracer. SXR:n är nog betydligt mer lättkörd, en kompis hade en sån gick jäkulskt hårt ändå.Om den också är kort, vad är då skillnaden mellan sxr och srx? Kollar på enduros helst 03 då det är elback som standard då! Men lite sämre dämpning än sp'n!
Finns både långa och korta.shiften är väl 136? Eller är jag helt ute å cyklar nu ?
Vad gäller skotrar är det väldigt svårt att äga en skoter utan att ha några mekarkunskaper. Alternativt får du ta hjälp av vänner. Alla maskiner som är 4 år och äldre brukar få några fel. Har själv en 2005. Första säsongen gick kedjan av vilket resulterade i byte av kedjehus. Men satsa gärna på en shift skulle jag säga. Fina maskiner som inte går av för hackor.Okej, det kan jag tänka mig. Men samtidigt så går det inte att få en vettig längre maskin för min budget, de flesta av mina kompisar har runt 136" lång men några år äldre, en av dem har till exempel förlängd edge 500 -01 (trimmad) tror ni det går att hänga med en sån i djupsnön? Som sagt så har jag inte kört så mycket men som jag har upplevt det så är det mycket roligare med puderkörning än ledracing.
Tror ni att en sån här är bättre än en shift?http://www.blocket.se/vasterbotten/Lynx_rave_600_sdi_43113410.htm?ca=3&w=2
Det kanske är bättre grejer för shift är väl en "billigare" maskin från början?
Är inte så jätte kunnig men har samlat ihop lite kunskap under åren. Dock så är jag helt borta när det gäller mek, så det är bara att säga till om jag är helt ute och cyklar.
Jag tycker du ska bestämma dig för hur mycket du vill och kan ge och sen hålla dig till den summan. Annars blir det lätt så att man kolla vad man får för några tusen mer, bestämmer sig för att lägga ut 5 - 10 kkr mer och börjar kolla runt i den prisklassen. När du kikat runt ett tag där så ser du hur mycket bättre skotrar du får bara du lägger ut några futtiga tusenlappar till och så är du i samma sits igen.I min prisklass passar bara en kort 600 shift in eller möjigen en 136 550.
Kollat på den här priset ligger helt rätt och den ser fin ut.http://www.blocket.se/vasterbotten/Lynx_x_trim_550_43212351.htm?ca=3&w=2
Men samtidigt så finns det shiftar för några riksdaler mer.
T.ex. http://www.blocket.se/vasterbotten/Polaris_600_iq_shift_43395593.htm?ca=3&w=2
Är öppen för förslag så o ni har något att säga så säg det.
Dock så ska det inte vara mer än 800 cc, och inte gått mer än 500 mil. Vill ha en någorlunda ny skoter.