Bygger släp av gammal husvagn!

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Var formplyfa på släpet jag köpte och det kommer jag aldrig ha igen, knappt man vågade sätta upp en fot på släpet när det var kallt och lite snö! Kosta vad det vill, men jag hade inte snålat med att köpa riktigt släpvagnsplyfa!!!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag kollade upp dom också...priset på skivorna är bra men det drar iväg med frakt :(

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jo de drar iväg lite, frakten gick på 500 nånting för mig. Men tror ändå de blir att beställa därifrån då jag inte hittat billigare någon annanstans. Vet någon där de är billigare får ni gärna länka! :)
(578 kronor närmare bestämt)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.084
113
Stora Blåsjön
Jag har då inte sett släpvagnsplyfa något billigare ågonsatnnas. Ska man ha en platta kan det ju bli billigare lokalt ,har för mig att de kostar 1200 nånting häromkring. Men ska man som du ha 5st plattor är det inte så mycket att fundera på. Blir ju bara en ca hundring per platta i frakt.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Fy fan du har ett perfekt objekt.
Men varför 650?
För att då får jag upp 2st pro rmk på längden utan problem, tror jag. Så fick som bara för mig att de skulle bli så, har inte funderat igenom så noga faktiskt :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag hade ett släp tidigare byggt av ett husvagnschassie med måtten 245x550. (om jag minns rätt på längden..)
Längden är ju aldrig ngt problem, men bredden upplevde jag som ett helvete när man mötte "Stockholmare" som hade svårt att hålla ut vid möte på smala fjällvägar-hade den vagnen i fem-sex år, och bytte sidomarkeringsljus på höger sida varje vår.
Lekte med tanken på att kapa ner den till 2m bredd, men sålde den istället.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag hade ett släp tidigare byggt av ett husvagnschassie med måtten 245x550. (om jag minns rätt på längden..)
Längden är ju aldrig ngt problem, men bredden upplevde jag som ett helvete när man mötte "Stockholmare" som hade svårt att hålla ut vid möte på smala fjällvägar-hade den vagnen i fem-sex år, och bytte sidomarkeringsljus på höger sida varje vår.
Kan bara hålla med, min är 2.20m och det är absolut max, kommer aldrig bygga bredare.
- Behövs inge bredare heller.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan bara hålla med, min är 2.20m och det är absolut max, kommer aldrig bygga bredare.
- Behövs inge bredare heller.

A

axelsson_vpg

Formplyfan kan man klarlacka och slänga på sand om man är som jag, snål.
Intressant.. Vanlig klarlack på sprayburk lr kanske man tom ska köra båtlack + roller? Hur är den i slitstyrka jämtemot släpvagnsplyf?