ingen dum ide att ta bort styrstag o länkstag skiter du i det lär du förstå att robin inte gjort det skälv ,så vida du inte tänker såga isär buken :hahaha:
Man behöver inte ta bort stystag osv, vist det blir lite krångligare men det ska funka med dem monterade.
Eftersom du verkar veta så varför skulle det inte gå med dem monterade?
Det går skitbra att få bort buk med allt monterat, därmed ska det även gå att få det på plats med allt monterat också!
Bort med pipan, lossa på tralingarmarna vid infästningen till chassit är det enda som behövs.
Sen får du givetvis borra lös nitar till gammla buken, montera bort, såga till nya buken som skall på samt nita fast den. Därefter behöver du täta buken i framkant, förslagsvis med alu. Själv kommer jag att göra en kåpa av glasfiber som kan plockas bort vid ev rep osv.
När jag menade på att jag inte gjort det själv så menade jag på att när jag monterad på edge buken hade jag framvagnen bortplockad från tunnel iom att den samt tunneln ändå lackades och nitades om. Dvs, jag har inte köpt min skoter som den är just nu, allt är byggt själv!