Den stora bitterheten

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nu vart det väldigt Ot, ber om ursäkt för det... Svenska generalagenten lät eftermontera turbo på dom, och typbesiktade. = godkänt.

Back to topic...

Bengan75

Aktiv medlem
12 dec 2011
72
0
6
Sollefteå
Lite tramsigt är det allt. Jag e svin-nöjd med min SRX 700 från 98, gått 950 mil och enda jag gjort är att tanka, kolla olja och bytt startsnöre samt smort upp den 1-2 ggr per säsong.

Kommer säkert köpa en 4-takt senare men än så länge klarar jag mig fint då jag har så väldigt fina leder hemmavid så SRXen funkar klockrent och jag tror inte nån nyare skoter tar sig fram fortare där jag åker.

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
ja jag håller med dig om allt gnäll ... bytte själv till 4t ifjol. ångrar mig inte överhuvudtaget!!! så grymt skönt å behöva fundera om man måste greja me skoter.. hade iofs en viper å dom är ju skottsäkra ... körde 600mil utan nått som helst problem. en anna trevlig grej är ju att efter man kört slipper man hänga ut kläder som luktar. ett annat stort plus är ju bränsleförbrukningen ligger på ca 1.6 liter milen nu å som bäst me gamla maskinen kom ja aldrig under 2 liter/milen oftast mellan 2.5-3 liter/milen.
Haha, en kompis kör RMK, hans polare nytro mtx, med kompressor drar lika mkt soppa
Min granne kör nytro med lilla mcx-turbon och den luktar lika dåligt som min 800 etec, och drar exakt som min, 2,2 l/mil... såå det är nog bara lakeracers med gubbmage som inte får upp förbr. !! ;P

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Humm, vad ska man kalla denna tråd? den "snälla" märkestjafstråden? :)

OT - Personligen anser jag att i princip alla skotermärken har minst en skoter jag skulle kunna tänka mig att äga. Det jag prioriterar mest är helt enkelt = hur kul tycker jag att maskinen är? på andra plats kommer = håller maskinen någorlunda? jag vill inte skruva skoter, då hade jag blivit mekaniker, jag vill KÖRA skoter :) resten är ganska orelevant.

Rundvikarn

Välkänd medlem
Humm, vad ska man kalla denna tråd? den "snälla" märkestjafstråden? :)

OT - Personligen anser jag att i princip alla skotermärken har minst en skoter jag skulle kunna tänka mig att äga. Det jag prioriterar mest är helt enkelt = hur kul tycker jag att maskinen är? på andra plats kommer = håller maskinen någorlunda? jag vill inte skruva skoter, då hade jag blivit mekaniker, jag vill KÖRA skoter :) resten är ganska orelevant.
Personligen tycker jag nästan det är roligare att skruva än att köra , och JA ,
jag jobbar som mekaniker ( fast inte inom skoter) .
Däremot behöver jag sällan skruva i min egen gammskoter , byter stift varje
år vare sig det behövs eller inte :bigsmile::bigsmile::bigsmile: