Exciter-570 II , Med Polaris primärvariator som inte växlar ut...

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
vad är då en rätt "bestyckning" och vad händer om jag har fel "bestyckning" ?
Fel bestyckning o den växlar helt fel.. maxvarv kanske hamnar på 6000 = den orkar ingenting eller 9500 = övervarvning. inslagsvarv på tomgång ja det finna massor som kan gå fel........
 

fattaren

Medlem
25 jan 2006
48
0
1
Kramfors
hur bestyckar man rätt och var hittar man info om vad som är rätt bestyckning...

och ny på skotrar så undrar jag ju främst, hur bestyckar man, vad menas? har det att göra med variatorvikter som jag läst en del om eller något annat?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
japp det är vikterna.. vad har variatorn seta på för maskin innan? (allså motorstorlek) kan juh vara så att du har alldeles för tunga vikter i den på den. sen att din skoter bara varvar 7200 kan juh vara svaret, då den variatorn har kanske full utväxling på ca 8500 som jag då tror helt säkert den har....byt till lättare vikter iaf på "toppen" av vikterna
 

oskstr

Aktiv medlem
27 nov 2008
60
0
6
Umeå, Stöcksjö
Nya rullar är det på. med fint kors. förut var det dåliga bussningar i yttre skivan så den fastnade på axeln. bytte då hela yttre skivan då blev den mjukare i växlingarna. Vikterna är inte nya. men inte så dåliga heller.. glappar ej i sidled. Har även testat med annan sekundär. Måste nog låna en original exciter primärvariator så man ser om det verkligen är variatorfel.
Förstår inte varför den ska gå så dåligt med polarisvariator :/
man kan väll inte bara byta yttre skivan??:hmmmm: dom är ju synkroniserade med varandra..