exciterII

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

ska byta matta på excitern nu.. de är en exciter 2 -91.. hur höga kammar ryns det. ???

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
jag tror inte det är så stor ide att stoppa på en 32mm matta på en exiter

om du nu inte drevar ner den lite, uppför backarna tror jag inte riktigt att den orkar

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Klassikern är ju att tejpa fast någon typ av kloss på den befintliga mattan i den höjd du skulle vilja ha på kammarna på nymattan, sen drar du bara runt och hoppas att den inte tar i. 32 mm bör inte vara några problem. Förresten, varför skulle inte en Exciter klara att dra runt en sån matta?

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
42
örnsköldsvik
PolePosition skrev:
Klassikern är ju att tejpa fast någon typ av kloss på den befintliga mattan i den höjd du skulle vilja ha på kammarna på nymattan, sen drar du bara runt och hoppas att den inte tar i. 32 mm bör inte vara några problem. Förresten, varför skulle inte en Exciter klara att dra runt en sån matta?
Exakt, har själv ägt en Exciter tvåa och den gick ruskigt bra! Tror inte att det är några problem.
Förvisso är den bara på 75 hk om jag inte minns fel, men med lite varv så löser det sig =)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Floyden skrev:
Exakt, har själv ägt en Exciter tvåa och den gick ruskigt bra! Tror inte att det är några problem.
Förvisso är den bara på 75 hk om jag inte minns fel, men med lite varv så löser det sig =)
Klämde de inte ut ca 85hk ur den motorn, iofs kan jag också minnas fel...

E

Ej medlem/Inloggad

Japp ca 85hk på -93 så var det ca 93hk, Exitern som jag hadde gick jämt med en -99 mxz 600

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
det är ju just det som blir problemet..varven

pahazer exiter m.m är ju inte direkt skotrar som lever på varven dom går ju ganska lungt och smidigt bästa är nog att dreva ner den lite om du ska har tänkt klättra lite med den

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Silly Bear skrev:

om du nu inte drevar ner den lite, uppför backarna tror jag inte riktigt att den orkar

hörredu ja hadd en srv 540 89:a å ja hadd då 32:as matta med fullblocks kammar på den utan att dreva ner den...o han pinade på bra ändå klart det tog väll nån hästkraft men han orkade klättra bra ändå...

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Silly Bear skrev:

ja hadd då en srv 540 89:a å ja hadd då 32:as matta med fullblocks kammar på den utan att dreva ner den...o han pinade på bra ändå klart det tog väll nån hästkraft men han orkade klättra bra ändå... :)