Utsidan vart inge bra men insidan vart kanon då det fanns en spallt som svetsen flöt in i så nog håller det. Har även försökt bryta av det och slagit med hammare.Känns som att det borde svetsas lite mer och lite bättre va innan lack va?
Det konstiga med det du skrev här är ju att vi ser insidan på ena sidan och usidan på andra sidan och inget av det ser särskilt bra ut... Jag menar inget illa med det utan jag tänker mest på hur tråkigt det är att bli stående någonstans i mörkret i 20 minus pga havererad boogi.. Jag är svetsare till yrket och kan säga rakt ut här och nu att med dom där svetsarna du bli stående helt garanterat..Utsidan vart inge bra men insidan vart kanon då det fanns en spallt som svetsen flöt in i så nog håller det. Har även försökt bryta av det och slagit med hammare.
svetsar men biltemas pinne otroligt bra för att vara skrotInte för att vara negativ, men det kan jag se härifrån, det där håller aldrig.
Edit: du behöver ju inte göra om det, slipa ner de befintliga svetsarna lite och lägg på ett nytt varv.
Svetsar du utan gas eller har du svetsat ute så vinden har blåst iväg gasen?
Ja ni vet ju bästDet konstiga med det du skrev här är ju att vi ser insidan på ena sidan och usidan på andra sidan och inget av det ser särskilt bra ut... Jag menar inget illa med det utan jag tänker mest på hur tråkigt det är att bli stående någonstans i mörkret i 20 minus pga havererad boogi.. Jag är svetsare till yrket och kan säga rakt ut här och nu att med dom där svetsarna du bli stående helt garanterat..
JO jag lyssnade och tänkte efter gick ut och eldade på mer men kan ju inte höja värmen nå mer för då går säkringen. Dessutom är inte denna svets inte gjord för så grov stål den är mer till tunn plåt och medelgrov plåt säkringen ligger ju bara på 10ABli inte sådär nu. Ta till dig istället och lyssna på de som kan. Min första date med pinnen blev inte heller snyggt. Men jag var nöjd ändå. Men jag skulle ändå inte lite på den "fogen" i en bärande konstruktion.
Ring elektrikern och be honom byta säkring till 13A "seg" så är det bara att bränna på sen!JO jag lyssnade och tänkte efter gick ut och eldade på mer men kan ju inte höja värmen nå mer för då går säkringen. Dessutom är inte denna svets inte gjord för så grov stål den är mer till tunn plåt och medelgrov plåt säkringen ligger ju bara på 10A
Ja för ta och göra det ska se om ja hittar nån eller om jag måste ner och köpa.Se till att få i en värre säkring, för du lär väl ska svetsa massa mer också så då är det väll lika bra att det blir så bra som möjligt.
ja den blir ju lite vingligare med längre sving en med dom kortare svingarnafint!
men du, tänk på att du har ganska försiktig profil du har byggt av, den är mao. inte så vridstyv. När du bultat fast den i skotern, reka den då från sida till sida, eller ställ dig på den och så trycker farsgubben din eller nån annan riktigt hårt i tunnelsidan medan du står på den, kolla hur stabil den är då
Bara ett tips! Bättre att kika ha de i åtanke nu än när snön kommer..