okey skit i att svetsa mer , det ser jätte bra ut , kör sådär. montera på direkten. Hoppas allt går bra för dig i vinter. <-- före hans edit ^^
Det är just råd dom ger dig och jag tycker att du borde ta till dig det och lära dig.
Dom vill ju bara ditt bästa när dom påpekar saker.
hahah, fick mig ett bra skratt av din kommentarokey skit i att svetsa mer , det ser jätte bra ut , kör sådär. montera på direkten. Hoppas allt går bra för dig i vinter. <-- före hans edit ^^
Det är just råd dom ger dig och jag tycker att du borde ta till dig det och lära dig.
Dom vill ju bara ditt bästa när dom påpekar saker.
Är ganska dålig på det där med geometri tyvärDe där ser ju mycket bättre ut, har du räknat nått på geometrin eller drar du bara en chansning?
har inte mätt det enHoppas du får det att funka!. Hur mycket högre blir skotern med den nya boggin?
minisillen, gör som du vill angående svetsningen!, då får du se vad som händer med egna ögon
och ta lärdom av det!
Jag har en lite fundering om nu den här stötdämparen är klenare. Hur blir det om man spara cirka 10-15mm av slaglängden så den inte slår ihop helt när man bottnar. Risken blir väl mindre att kvadda den men samtidigt ökar väl risken att skada skenorna när svingen slår ihop med dom.Alla stötdämpare funkar ju till olika saker. Så den passar säkert i boggien rent storleksmässigt men frågan är hur den är shimsad och hur stark fjäder den har om den är lämplig för boggien. Sen beror det ju på fjädern i sig som kan vara progressiv också beroende på hur den är "lindad".
Men du kan ju alltid testa och se hur den verkar.
Ja det sitter på men kan jag göra så med stötdämparen spara lite slaglängd?Du behöver ju ha ett genomslagsgummi på skenorna som tar emot sådana "fullfjädringar"