Det är så att jag fick ett konstigt beteende på stormen när jag åkte under helgen, det började efter att jag kört i mycket kupperad terräng,varvtalet låg precis vid inkopplinsvarvet efter ca 1,5 mil så hade inkopplingsvarvet höjts med ca 500rpm och det kändes som att remmen slirade väldigt.
Nu har jag börjat felsöka och gjort en allmän översyn på primären(som inte gått mer än 60mil sen den var ny) jag kan inte se några konstigheter där. Primären renoverade jag förra säsongen och har inte gått mer än 20 mil. Men när jag mätte innerkanten(räfflade) på variatorremmen så skillde det 1 tiondels mm på den som satt i och reservremmen men det kan väl alldrig vara så snäva toleranser så varvtalet ska öka med 500rpm.
//Extruder
Nu har jag börjat felsöka och gjort en allmän översyn på primären(som inte gått mer än 60mil sen den var ny) jag kan inte se några konstigheter där. Primären renoverade jag förra säsongen och har inte gått mer än 20 mil. Men när jag mätte innerkanten(räfflade) på variatorremmen så skillde det 1 tiondels mm på den som satt i och reservremmen men det kan väl alldrig vara så snäva toleranser så varvtalet ska öka med 500rpm.
//Extruder