Första snön 07/08

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Sv: Första snön... !

finns de ingen som har nå info om snöingen uppe i norra jämtland? runt storåbränna, lakavattnet,laxsjö? skulle va roligt att veta då ja har stuga där uppe.
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Sv: Första snön... !

hihi... min skoter är täckt av snö :D
Brunflo... Var ute å körde lastbil idag, påväg från Ragunda mot Östersund då det började snöa, har väll komme några cm nu som ligger :)
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Sv: Första snön... !

har snöat här sen 2 tiden idag..1cm kanske det är nu...men skulle väll blir varmare på söndag igen:( får prov köra srv imorn en sväng kanske om det ligger kvar=)
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Sv: Första snön... !

idag önkskade man att man inte jobbade i skogen..var 4cm upp över bärgen.var ingen höjdare att gå med röjjsåg idag..men men...hemma tidigt=) och så har jag kört ett varv på gräsmattan med srv:n =D
 

Matsa741

Semi PRO sledder
28 dec 2006
48
0
0
Kiruna
Kiruna har fått snö

Imorse när jag vaknade och öppnade persiennerna såg jag till min glädje att snön hade kommit. Är ded någon annan som kan värma upp skotern idag?
 

nexium

Medlem
2 apr 2007
32
0
1
Kiruna
Igår kom lite snö här i kiruna, 2-3cm men den smälter nog bort idag eller imorgon. Kommer nog mer till nästa vecka såg att dom hade lovat minusgrader i slutet av veckan så, för nu får snön fan ta och komma börjar bli lite less på att vänta :/
 
F

FlewFish

Vi har haft snö lite hipp som happ (Kiruna) inatt har det även snöat lite.

Dock borde väl den "riktiga" snön komma om runt 10-30 dagar :)
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Kan inte klaga på att det kommer snö men vill hellre att den "riktiga" snön kommer om 1 månad eller så. Bättre att isarna får frysa på ordentligt innan snön kommer så man får en längre och säkrare sässong.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Sv: Första snön... !

Snöa i sandviken nyss...

Även lite snö har lagt sig i Gördalen.

Närmast gävle är nog kanske då Gördalen något annat ställe i södra fjällen... Det är 37 mil till Gördalen.
Hehe någon dag sedan ja, kom ju rätt rejäla flingor men inget som gjorde någe vitt på backen. Blev bara blött.
Hoppas det fryser på någon vecka först innan det börjar bli vinter på allvar sedan så det inte blir som förra säsongen.
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
snöade 1,5 cm här i vindeln 6 mil från umeå. mkt kul me crossen :D testa även skotern= kuuul