f7 går skit när den är varm?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
nä jag gjorde rent regulatorn! men kan tilllägga att jag tror de har lite med variatorn att gör med! för jag tycker den växlar lite konstigt! så imorgon dyker de ner ett v-kit i brevlådan:)
så återkommer när de är monterat..

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
antar att du gått igenom båda variatotrerna så inget är slitet eller utbytt , är dom inte slitna och de sitter rätt grejer så växlar den inte konstigt ..

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
vikterna är ganska slitna i primären ser även ut att va svetsade! men alla bussningar å sånt va hela när jag satt ditt den!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
svetsade de lät inge vidare , är dom på viktade på insidan eller uppbyggda för att dom varit nernötta pga av skuren rulle i korset ?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
uppbyggda! nu ska jag dra å hämta v -kitet på posten!:) ska försöka få dit de ikväll om jag hinner..

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Tror jag har samma fel som dig"/. Den går bra på lägre varv osv enda tills man varvar ur då slår den ifrån och sen kommer den tillbaka och håller på så. och det verkar som den går "bra" på lättare under lag typ på väg och så men så fort de blir uppför eller lite snö så beter den sig så.

Du gjorde en hel del. men vad var de slutgiltiga. Var de att göra rent regulatorn?

De konstiga var att dagen innan var jag ut å så funka de fint, även samma dag som de börja krångla var jag ut ca en timme innan.:(

Mvh/Oskar

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
korset va helt slut å vikterna nernöta.. måste ha pajat precis efter jag monterat på de? så nu sitter de ett black magic kit med nytt kors å rullar! även nua rullar i sekundären! så nu borde jag völ kunna utesluta variatorerna igen!?

men nu när jag skulle ut å pröva den så är den precis som förr.. trött å misständer då å då.. typ kör ut på en åker med djupsnö så går den bra första gången jag håller fullt!(kan köra fullt hur länge som helst å de bara funkar) men släpper jag ner gasen 1 gång så börjar den gå illa å vill inte upp i varv igen!

så jag dunkade in stopp knappen å upp med den på sida men inge snö å utblåset..
sen ut på packad led igen å då börjar den gå bra efter en stund igen??? blir precis lika om jag åker ut i snön igen?? allså när de går trögt! för de gör ingen skillnad om jag håller luftburken över pudret..
den ända skillnade från när den gick bra sist är v-kitet å lite kallar i luften?
har mätt upp tempgivaren mot donatormaskin i +20! dom va lika då iaf!

å efter den där tps skjusteringen så har jag tomgång på ca 3000v!?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
ny apv motor+ tändhattar precis lika! vad fan är de för fel på skiten! snart ger jag bort den till första som hämtar den...

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
1200kr? shit jag betalade 400kr för min justering och den gick bra i några dagar har kollat pumpen, bytt apv motor, bytt tändkablar och hattar, justera tps, belastat kabelstammen. nu har jag beställt en volt regulator för den är sönder iaf. och den går skitbra 1gång när man trycker full gas sen går den betydligt sämmre när den blir varm. vad kan nästa ide vara? byta ecu? kan tilläggas att den har badat för mer än ett år sen.

ÄCKLIGA ARCTIC CAT!

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
1200kr? shit jag betalade 400kr för min justering och den gick bra i några dagar har kollat pumpen, bytt apv motor, bytt tändkablar och hattar, justera tps, belastat kabelstammen. nu har jag beställt en volt regulator för den är sönder iaf. och den går skitbra 1gång när man trycker full gas sen går den betydligt sämmre när den blir varm. vad kan nästa ide vara? byta ecu? kan tilläggas att den har badat för mer än ett år sen.

ÄCKLIGA ARCTIC CAT!
Ja Arctic är jätteäckliga. Bu för dem, de kan inte ens göra en skoter som tål att man sänker den i vatten. Bu igen. Fy vad dåligt. BU!

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
nu har jag även byt trigger givaren.. å nu går den nästan bra! den tvekar lite på mellan registret ibland!? å så har den varit förr lite då å då...

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
Hittade en tråd igår där en kille nämnde att han hade nå kontakt fel vid regulatorn så då funkade inte apv motorn som den skulle. Hittar inte den igen :S

Eftersom min regulator är sönder kan ju vara det som slår ut apv´n. Körde igår går skitbra ända tills man har varvat över 7200 sen går den in på nödkörning slår man av den och startar den igen så går den bra bara man inte varvar över 7200. Apv´n är ny vajrarna löper lätt och har rätt avstånd portarna lika så. Borde få regulatorn idag en universal på 200w med likriktare. ska ju räcka eftersom orginal ligger på 190w.

Återkommer imorgon hur det går.

Hasse85

Aktiv medlem
25 feb 2010
98
0
6
Storuman
öppna huven å gasa fullt å vik ut i djupsnön och se med ega ögon hur avpn lever livet där nere.

Så hittade jag felet på min när min skotern blöddrade. Var ett kabel brått så ibland började den öppna och stänga portarna i en jävla fart.