Jag hade en forest fox -00. Att köra den på led var ungefär som att släppa en smörklick i en het stekpanna...den for hit och dit heeela tiden. Utanför leden är dess rätta element. Komfortmässigtär de ingen fröjd heller. Den nyare modellen blev bättre komfortmässigt men det finns bättre kandidater. Ofatast är de helt slutkörda. 1200-mil är ju lågmilare när man kommer till Forest Fox i dagens läge
Jag har lite svårt att förstå varför man rekommenderar stora blyslädar som familjeskotrar. Vet man med sig att man ska åka led, välj en touringmaskin för de har oftast hyffsad komfort och är hyffsat lättkörda. Men de kommer till korta när man ska bredvid leden. Det stora blyslädarna är iofs bättre där men de flesta är mer eller mindre druliga att köra. Lynx ST 600 är ett av undantagen som jag har kört dock. Den var faktiskt helt OK.
Farsan hade en Widetrack och den ville ju helst rakt fram... Samtidigt hade jag dess lillebror Supertrack och den var lite bättre på den punkten. Men det är ju gamla härkar (tidiga 90-talare) så sikta på så nytt (modernt) som du har råd med. Jag tycker att skotrar började få bättre körställning på 2000-talet och lite fastare dynor så man sitter mer "på" skotern i stället för i skotern vilket ger mer komfort och kontroll.