Hej! Jag har en gammal Polaris Longtrack som börjar ha gått sitt skift. Det är så att jag även har tillgång till en rätt fräsch ET 340, å jag tänkte att dom två kanske skulle bli en rolig korsning samt trevlig sommar-sysselsättning!
Tänkte då ta boggien å mattan från Longtracken å sätta på 340:n. Funderar även på att pillra dit en TSS-framvagn (Phazer/SRV m.fl.).
Nån som har lite tips att ge mej?
Det första jag tänker på är driv-hjulsproblemen...drivaxeln på ET'n är fyrkantig, medan Polarisens är 6-kantig. Tror ni det går använda Yamahans drivhjul på Polaris-mattan?
Det borde väl i värsta fall gå skarva ihop en drivaxel av dom båda? Den där lilla 340'n är ju inte så urstark...
Vad tror ni om framvagnen då? Borde väl i stort sett bara vara att "förlänga" det tvärgående "röret" längst fram på chassiet (innan det bara blir balja)? Hur skall man göra med styrstagen? Blir nog svårt att använda de som redan sitter där, eftersom styrspindlarna/armarna (vad dom nu kallas) är "bakvända"...
Vad kan man tänkas ska betala för en sån framvagn?
Kort och gott, ge mej alla råd och tips ni har!
Bygget ska vara riktigt låg-budget!
Tänkte då ta boggien å mattan från Longtracken å sätta på 340:n. Funderar även på att pillra dit en TSS-framvagn (Phazer/SRV m.fl.).
Nån som har lite tips att ge mej?
Det första jag tänker på är driv-hjulsproblemen...drivaxeln på ET'n är fyrkantig, medan Polarisens är 6-kantig. Tror ni det går använda Yamahans drivhjul på Polaris-mattan?
Det borde väl i värsta fall gå skarva ihop en drivaxel av dom båda? Den där lilla 340'n är ju inte så urstark...
Vad tror ni om framvagnen då? Borde väl i stort sett bara vara att "förlänga" det tvärgående "röret" längst fram på chassiet (innan det bara blir balja)? Hur skall man göra med styrstagen? Blir nog svårt att använda de som redan sitter där, eftersom styrspindlarna/armarna (vad dom nu kallas) är "bakvända"...
Vad kan man tänkas ska betala för en sån framvagn?
Kort och gott, ge mej alla råd och tips ni har!
Bygget ska vara riktigt låg-budget!