Någon info om hur omfattande operation som krävs för att stoppa i den där?
Är inte främre kylaren en del av chassiet på pro-riden? vilket skulle medföra rätt mycke jobb att få dit?Det finns en extra kylare som sätts mellan oem kylarna bak, som sätts fast med två korta slangar bara. Är en komplett sats med kylare, slangar och klammer. Är hyffsat säker på att det är FastTrax som har den kylaren.
Annars är det ju ett alternativ med Polaris original främre kylare. Blir ju lite mer kostsamt, men inte mycket. Och är det absolut BÄSTA alternativet om du kommer köra lugnt med maskinen ibland.
jag har läst lite om fastrax kylare, den liknar van amburgs kylare rätt mycket och båda kräver lite kap å svets, antar att ja får ta mig lite mod bara å bestaälla å mecka dit. Något man bör tänka på för att inte knasa till det med typ spån i kylsystemet?Det finns en extra kylare som sätts mellan oem kylarna bak, som sätts fast med två korta slangar bara. Är en komplett sats med kylare, slangar och klammer. Är hyffsat säker på att det är FastTrax som har den kylaren.
Annars är det ju ett alternativ med Polaris original främre kylare. Blir ju lite mer kostsamt, men inte mycket. Och är det absolut BÄSTA alternativet om du kommer köra lugnt med maskinen ibland.
just, hur blir det med spån i kysystemet (eller hur motverkar/åtgärdar man det) när man sågar av rören?Fastrax kylare behövde ingen svetsning. Man kapade bara av röret, .
Nej tyvärr det har jag inte.finns det någon bild på denna lösning?
Sent from my MB525 using Tapatalk
Ord och inga visor.Jag är glad för alla svar jag får, både dom seriösa å dom som säger att jag borde köpt annan maskin. Jag ville ha pro rmk...
Man får vara försiktig när man kapar, och så är det ju enkelt att spola systemet INNAN man sätter dit den bakre kylaren, du har ju anslutningarna till tunneln framför tanken.just, hur blir det med spån i kysystemet (eller hur motverkar/åtgärdar man det) när man sågar av rören?
Men nu behöver du mer kylning tack vare turbon va?Det blev en kylare från en summit xp, i tunneltaket, seriekopplad med orginalsystemet
Det blev en kylare från en summit xp, i tunneltaket, seriekopplad med orginalsystemet
Nej fan, det lilla problemet med kylning vid dålig snötillgång försvann istortsett med summitkylarenMen nu behöver du mer kylning tack vare turbon va?
Njae, tror inte det...Har du bild på detta ?
Tog en hel kylare.Tog du en hel tunnelkylare från summit? Och nitade upp imellan dom orginalkylarna och sen tog upp hål framför tanken uppåt? Eller tog du en kortare variant och nitade bara upp den framtill i tunneln ?