Jag fick för mig du hade 35mm kona för jag har 30 på min gammelhärk. Kom inte 35mm någon gång strax över 2000talet? Huvudsak du har 30 så jag kan bromsaja precis så är det. jag har 30mm kona just nu så den passar min.
finns det att få tag på information om vilka dimensioner andra motorer har?
Jag är inte 100a på att du har 35 kona men troligast är de det.okej då är det 35 för den passar min iallafall ! minns inte måttet
Ja pölaris 30 kona Pol och AC är samma vinkel de va vanligt att man bytte upp sig till polarisvarre på Ac förr. Jag vet inte om 35 konan är samma som Polaris?okej. är det samma konvinkel på arctic och polaris?? det går inte längre att köpa koner till denna bromsen så egna måste svarvas
Problemet är att jag tror att det blir lite luftlöde genom icn pga placeringen ( vinklad och små luftintag) men som sagt är bara att testa. Fläkt tror jag går bort som du säger då jag läste något om att amperen inte är speciellt mycket i en sån här skoter.Ang ström till en fläkt så behöver du ingen fläkt de duger att den får fartvind på sig och om de dras in snö mot den så blir de än bättre kylning förutsatt att vattnet som smälter på den kan ta sig ut ur chassit! Man har sällan fläkt på IC inte ens på bil och mc. Jag tror inte likströmmen räcker heller till en stor fläkt som ger någon effekt.