Tack för det.En turbo är inte direkt supertät, så att sätta dit ett litet munstycke i returen gör ingen skillnad. Skulle nog uppskatta att öppningarna ut till avgashus och kompressor är större än 0.1mm per sida.
Nu är det kullagrat vi pratar om.
Tempen efter ut från cylindrar ca 650c sen mitt på pipan ca 400c så vad tempen blir vid turbon vet jag faktisk inte men den lär inte vara så fasligt hög.
Kom på att jag inte skrivit att man ska dit med en olje injektor på turbon lika som sitter på motorblocket. Så T koppling - oljeinjektor - pluggad retur.
Kommer inte ihåg exakt vid vilket tryck dom ska öppna men har för mig att det är runt 0.2-0.3bar, så det är inget man klarar att trycka med munkraft.Sitter backventil på varje slang. Hur trögöppnade ska de vara? Ska man kunna blåsa upp de med munnen?
okej då är det nog inga fel på de.Kommer inte ihåg exakt vid vilket tryck dom ska öppna men har för mig att det är runt 0.2-0.3bar, så det är inget man klarar att trycka med munkraft.
Ta oljan från ramlagret, sätt ett T-rör där. Jag kör med lite extra olja i tanken med turbo, då man inte vet exakt vart oljan tar vägen... brukar hälla i några ”klunk” per tankning.
Största bekymret med bromsbänken är att jag väntar på ett triggerhjul (laserskärning) samt att det ska svetsas lite aluminiumrör på bromsen. Så är det någon som håller på med laserskärning kan ni gärna få fixa det åt mig då jag har väntat på det i 2 månader och böjar bli less. fil på triggerhjulet finns dessutom .Du kan inte blåsa upp oljemunstyckena de går svintungt. Fråga Asker om vart du ska ta smörjningen till turbon eller om de framgick i länken till firman som sålde turbokit tidigare i tråden?
Är de mycket jobb kvar på bänken? Jag äter popcorn och håller koll på denna roliga tråd
Ja det ska sitta en likadan anslutning som sitter på blocket till turbon.okej då är det nog inga fel på de.
jag har fixat t rör men måste in till hydroscand imorgon och göra övergång mellan slangdimensionerna till turbon.
men kom att tänka på en till sak.
bör man inte montera en backventil på slangen som går till turbon? eftersom turbon sitter högre upp så bör oljan rinna tillbaka till ramlagret när skotern inte används? för ramlagren är väl inte fylld med olja och tät?