Garage bilder..

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
jag lyckas aldrig lägga upp nå bilder så ja får väll berätta om mtt istället! det ä ett gammalt timmerhus mä grusgolv å 15cm glipa i väggarna samt så sprängfyllt mä saker så man knapp har plats å skruva.
men om nåt år blir dä nog ändring då mor å låtsas farsan ska bygga nytt hus å låtsas farsan kör rally å beböver garage å vara i å då ska vi bygga ett stooooort dubbelgarage mä VÄRME i, nåt ja inte har haft mer än på sommrarna förut.:argh:
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
detta är mitt garage!
finns gott om plats för en till om man bara ställer till dom!
Tillsommaren blir de ett helt nytt skotergarage! längtar som fan!



 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Så här såg mitt garage ut för några år sedan, det är inte lika rent å fint nu och Polarisen är såld för länge sedan :D Det som är syns är verktygsrummet och lagerrummet som är i framkanten på nosen av skotern, det är inte så ofta jag fotar mitt garage faktiskt :rolleyes: Så nyare bilder kommer om jag kommer ihåg det.




Dubbelgaraget kostade 4000:- extra när huset byggdes på 70-talet, tänk om det kunde va sådana priser idag oxå :bawling:
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Mitt .... garage



och punkterna står ju så klart för drömgarage.. dock ska bilj*vlarna ut ur garaget! Enligt mig så ska allt med fyra hjul och tak inte vara i garaget, finns fan motorvärmare och isskrapa!

EDIT: Vars jag håller hus, inte bästa bilderna men va fan




nej ska fan köpa en tomt och bygga ett trippelgarage med sovloft, och alltid minst 18 grader i det HATAR KALLGARAGE!
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Själv har man kallgarage, med glipor mellan panelbräderna och grusgolv/botten, enda värmekällan är en liten fotogenkamin.
Ytan är väl kanske 15kvm

Drömmer om 60kvm, betonggolv med golvvärme och travers i taket. sen kommer verktygen, men sånt som verktyg har man dels det viktigaste och resten kommer allt eftersom.

inför nästa vinter blir planerna att sätta in en vedspis, då jag har en sån liggandes, borde värma mer än en fotogenkamin.
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
i sommar så ska det gjutas betonggolv i vårat trippelgarage samt sätta in en luftvärmepump som håller några grader plus.. Äntligen kan man längta tills man går ut och skruvar!
 

rave600

Välkänd medlem
28 okt 2008
126
0
6
Norrbotten =)
hehe joo de borde ju vara en dröm! Fast de garaget kan väll ändå inte kosta en 100000kr man får väll räkna med 900000000000kr ;)
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Har inga bilder just nu på mitt å polarns garage men det kommer. Sitter på jobbet just nu sthlm så ja ha ca 80mil hem. :argh:

När jag vinner på lotto så ska jag ha ett STORT garage med sov kabyss och kokplatta istället för hus med carport!! (Lär ju tjejen gilla) :rolleyes: hehe
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
*Bump*:bootyshake:

Liten uppdatering på garaget:

Släpet förstärks då det har spruckit i ena fästet till axeln.

Slagit upp en vägg av Privol element(?) och delat av garaget så det är 1 mindre och 1 större del. (Den större delen på bild)
Gjutit betonggolv i hela garaget.

Sånt som ska göras:
Nya dörrar ska tillverkas.
Gipsning av väggar.
Dra el till alla lampor.

Blir trevligt i vinter :)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Här kommer då mitt alldeles egna lilla krypin där många timmar spenderas

må va litet men jädrans vad ja trivs där, man slipper ju springa massa metrar för o hämta verktygen, allt är som nära till hands ;)







denna bänk är väloljad! :bigsmile: