Guide : Skoteråkning i Gördalen.

E

ejwbegysv

Jag var ej i Gördalen själv men snackade med en som var på plats.. Så jag kan ej med säkerhet säga vad som hände.. Som jag fattar det av artikeln (efter uppdateringen) så ska dom ha kört efter och således är det bara skoterföraren och de 2 från länsstyrelsen som var på plats vid den s.k misshandeln.. Då händelsen utspelade sig i byn efter landsvägen så var dom iaf inte i ett reservat och det var helt klart fel av länsstyrelsen att följa efter och på så vis riskera allas säkerhet..

Gick rätt fort genom byn av både polis och länsstyrelsen ett flertal gånger den kvällen hörde jag iaf..
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Jag misstänker att när Naturbevakare, Tullare och Poliser ska stoppa skoterförare kvälls- eller nattetid i anslutning till helger, så tar dom nog för givet att skoterförare som inte stannar är onykter.
Man vill nog därför hemskt gärna överbevisa sig själva, att så inte är fallet.

Svår uppgift för myndighetspersoner som ska göra sitt jobb, vid sådana tillfällen.
Inte kul om den jagade kör ihjäl sig, men inte heller kul om den som är onykter bakom styret, fortsätter och kör full helg efter helg tills personen kört ihjäl någon helt oskyldig.

Så vad är alternativet, bara rycka på axlarna och låta allt vara som det är?
 
E

ejwbegysv

Kan också skriva att dom nu för 3:e gången har uppdaterat artikeln (utan att visa detta på något vis).. Skumt av en reporter att göra så kan man tycka..
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Jag misstänker att när Naturbevakare, Tullare och Poliser ska stoppa skoterförare kvälls- eller nattetid i anslutning till helger, så tar dom nog för givet att skoterförare som inte stannar är onykter
Av någon anledning stannar dom inte. Kan vara: inte åldern inne, stulen maskin, inte behörighet eller sprit/drogpåverkade.

Alla har enligt lag skyldighet att stanna då myndighet så påkallar.

Jag tycker att de som vet ngt om detta fall, eller om fallet i Älvdalen då Inge Mörk blev misshandlad av en jäkla idiot till skoterförare, hör av sig till polisen.

Detta måste stävjas innan någon blir ihjälkörd. DEN FRIA SKOTERÅKNINGEN KAN SNART FÅ SITT SLUT OM BUSÅKNING, FYLLEKÖRNING, KÖRNING MED TRIMPIPOR/SLUTBURKAR FORTSÄTTER!

Och föräldrar! Köp eller tillåt inte er son/dotter att köpa/låna skoter innan förarbevis.

Man skäms över att vara skoterägare/fantast som det är nu.



Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
 
E

ejwbegysv

På fulufjället och i lillådalens naturreservat får du endast köra på lederna..

Övriga ställen är fri åkning!
 
E

ejwbegysv

Lite mer på "fjället" men inte ,ycket.. Men det är kallt som fan så isarna blir bra iaf
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Måste fråga! Den där dansken med skotermotellet...finns det kvar!? Har bott där två ggr. Han verkar vara 'paria' i byn eftersom han och motellet aldrig nämns, vare sig på hemsidor eller i trådar på forum. Varför det? Eller har jag missuppfattat något??

Mvh / Matti (Hedevikens Snöskoterklubb, Härjedalen)
 
E

ejwbegysv

Läget är bra...

Man får tycka vad man vill om dansken.. jag gör det inte..
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Läget är bra...

Man får tycka vad man vill om dansken.. jag gör det inte..
Är det nog med snö i skogen för friåkning?
Ang Dansken så var det stängt när jag letade boende förra julen, blev erbjuden att köpa stället för 3 mille. Tyckte att det var för dyrt för ett par dagars boende.
 

IQ RR

Välkänd medlem
3 maj 2009
330
1
18
Dalarna
fulufjällscampingen och skräddarnsfjällgård är dom igång och hur är det där?
är det dansken som driver nån av dom?