Hej genier!
Om tomgången blivit för hög utan att trottlarna kärvar/justerats, vad kan då orsaka det på en tvåtakts 503 med dubbla förgasare? (Lynx 3500 F.C)
Jag har haft lös insugsgummina och dom är torrspruckna på utsidan, men jag hittar ingenstans att det är hål igenom (har beställt nya), trottlarna är lika inställda och returnerar perfekt till tomgångsläge utan att kärva....
Var ska ev läckage vara för att den ska gå magert och höja tomgång, insugsgummin självklart, men om vevaxeltätningarna är otäta så blir det väl tvärtom- tomgången försvinner?
Vad händer om nån kanal/munstycke i förgasaren är halvtätt på lågfart, ökar eller minskar varvtalet?
Nån som vet vad det ska vara för mått på trottelmellanrummet (tomgång) original, det är max nån millimeter vad jag kan se men inte mätt än....
Stiften ser bra ut och den svarar bra på gasen, men då tomgången blivit så hög så vill den dra på remmen och nöter den...
Om tomgången blivit för hög utan att trottlarna kärvar/justerats, vad kan då orsaka det på en tvåtakts 503 med dubbla förgasare? (Lynx 3500 F.C)
Jag har haft lös insugsgummina och dom är torrspruckna på utsidan, men jag hittar ingenstans att det är hål igenom (har beställt nya), trottlarna är lika inställda och returnerar perfekt till tomgångsläge utan att kärva....
Var ska ev läckage vara för att den ska gå magert och höja tomgång, insugsgummin självklart, men om vevaxeltätningarna är otäta så blir det väl tvärtom- tomgången försvinner?
Vad händer om nån kanal/munstycke i förgasaren är halvtätt på lågfart, ökar eller minskar varvtalet?
Nån som vet vad det ska vara för mått på trottelmellanrummet (tomgång) original, det är max nån millimeter vad jag kan se men inte mätt än....
Stiften ser bra ut och den svarar bra på gasen, men då tomgången blivit så hög så vill den dra på remmen och nöter den...