Vilken diskussion
Klart som fan att spriten ställer till det men jag vill hävda att dom som dricker och kör gör det oavsett fordon, bil båt snöskoter osv. Fan tom åkgräsklippare med husvagn bakom.
Men man måste ju inse fakta också. När man är och tankar på macken åker en del runt runt på rullen och imponerar på vem ? Om man tror en del här på forumet så är det gubbar i 40-50 års ålder och dessutom fulla..
Inte är det så utan det är den yngre generationen som inte har förstått det här med vart man kan låta gasen vara kloss mot styret.
Ett sådant beteende gör ju knappast folk mer toleranta till våran fina "hobby".
När man sedan kommer efterleden med pulkan bakom och idioiterna man möter knappt når upp till styret inte ens klarar av att ta ned farten så är dom väl också 40+ och kanon i arslet ?
Inse fakta och förstå att man är inte lika mogen i knoppen vid 16 års ålder som vid tex 25, 35 eller 45. Att det sedan finns rötägg i alla åldersgrupper vet dom flesta om nog om det.
Men hur många gubbar gasar på som idioter i byn tex ? Runt runt vid macken medan polarna tankar ? Gärna med oljudsburkar på. Sånt beteende kan tyvärr skapa mer problem än kalle 45 som körde ihjälp sig i fyllan.
Dock så verkar det allt mer uppenbart att när man är 16-20 år så kanske man inte förstår det. Sen hoppas jag verkligen inte att folk som är lite äldre uttrycker sig på följande sätt (läst på detta form ej i tråden, ej exakta orden men men)
Jag hade brännt upp skotern och löst in den.
Du kanske är avundsjuk bara för att din polare köpt en billig skoter. (Kompisen köpt stulen skoter)
Osv. Med sådana kommentarer kan man ju undra om man överhuvudtaget är mogen att framföra något som helst fordon.
Man kan också undra vilka det är som kör överallt på åkrarna , skogsplanteringar osv osv. Jag har svårt att tro äldre personer 30+ åker runt runt på en plantering. När man är 16 år så kanske man inte inser hur mkt sånt kostar för markägaren.
Sen så kan alla som har en maskin gasa på rejält också, dom flesta nyttjar ju trots allt sina maskiner på gränsen och tom över gränsen. I mångt och mycket handlar det om VART man gör det och NÄR man gör det.